Friday, August 20, 2010

Final world cup

Seperti yang dah sedia maklum, pada 11/7/2010 merupakan hari aku, keluarga sanak saudara kehilangan nenek yang tersayang. Dan tarikh tu jugaklah, final world cup.

Sebelah siangnya aku pegi wedding dkt rembau, petangnya pulak aku balik jelebu, lepas maghrib balik kl semula untuk ambik baju segala lepas tu balik semula ke seremban. Memang kaw2 penat aku ari tuh, tapi tabahlah jugak hati ni.

Sampai seremban, umah makcik...aku terus serbu masuk dalam umah tengok jenazah. Shrek tinggal dkt luar, duduk dkt puak2 keluarga ku. Lepas salam2 dengan org dlm umah, aku pun dok lepak luar jugak dkt puak2 keluarga ku. Maklumlah semuanya ade dkt seremban, dah tu pakat2lah nak stay dkt mane. Takkan muat umah kakak ku tu, kenelah stay dkt hotel senawang. Hotel simple tapi yang penting bersih yer.

Perut dah keroncong nih, tak makan2 langsung sejak balik dari wedding. Anak2 buah dah gelisah, bisik2 dkt telinga;

Maksu, jomlah pegi makan, bleh tengok bola skali....

Adoiiii nak tengok bola plak ker...ngantuk nih.

Ala maksu, malam ni final lah...

Jomlah paksu, maksu takmo pegi...kite tinggalkan dia.

Ewahhh kemain bebudak nih, klu dah shrek ade, aku ni tak dikisahkannya.


Akhirnya ku turuti jua....2 kereta penuh dengan anak2 buah sibuk nak tengok world cup.

No comments: