Friday, August 13, 2010

Time to re-new my baby saga

Masanya telah tiba, masa untuk renew my little baby saga. Kejab jer dah 3 tahun aku pakai ko, lenjan kemane jer dlm m'sia nih. Penah jugak hampir2 nak masuk sempadan, tapi bile ingat RC dkt bank, terus terbantut perjalanan. Boleh jer klu nak bawak keluar negara, tapi banyak proses nak kene buat. Maleh ahhh...baik pegi nak public transport jer, stail bag packer gitu baru gempak. Selama ni aku jenjalan bag packer stail jugak, tapi upgrade punye lah...gune kete sendiri muahahaha
For renewal proses, aku cuma menggunakan sepenuhnya perkhidmatan MyEG Service. 2 months before expire date, they already send me the quotation (insurance + roadtax fee). Nego dkt mane yang patut atau bleh terus buat payment as per quotation amout jer. Biasanya Insert Sum kereta akan aku turunkan mengikut market semasa, maklumlah nilai kereta makin turun...bukannya makin naik mcm rumah ker tanah ker.
Sehari selepas buat bayaran, terus bleh dapat road tax...delivery terus to my work station. Hahaha aku memang suka sangat, tak perlu susah2 nak pegi sana sini. Just tunggu for quotation, wat payment and tunggu sampai road tax deliver terus ke tangan...senangnya.

Tadaaa, road tax dah siap...tunggu masa nak tampal dkt kete jer. Road tax ni ready in 3 weeks before expire.




2 comments:

Anis Azalea said...

bagus la beb..cam kool jek..aku lak wat kat pos opis..insuran ngan budak dlm opis.. haha..eh ko dpt tak free kad AAM-if kalau berlaku kerosakn keta ke? senang diorg tow free

Ann Ishak said...

dapat jugak, tapi dah lupe mane aku letak card tuh ishhhh