Wednesday, September 15, 2010

C&K ke hanger

Xsited ko nak raya, kenalah serba baru...luaran dan dalaman, upsss ter over plak. Jgn plak korang cepat pikir yg bukan2, maksud aku dalaman tu dari segi amal ibadat lah. Niat di hari raya ni dan selamanya nak buat lebih amal ibadat lagi, selama hari ni aku ni kadang2 ceplusss jugak tang solat ni. Ayah aku yang dah tua tu pun, larat lagi ker surau solat 5 waktu...aku ni dah lah muda lagi, kederat kuat, solat dkt umah lagi...tu pun kadang2 missed ko, hebat kan godaan SYAITAN ni...suka menyesatkan anak adam.
Yang tu dari segi dalaman, skang plak dari segi luaran...haaaa tu dia hbag raya dah kluar. Tunjuk cikit2 jer, bila nak let go nnt...baru aku full zoom gambo nih. Bukan takat satu tapi dua sekali aku rembat. Baru bag belum masuk lagi baju raya, kasut raya, 916 raya...ahaksss ada gak. Cuma satu jer yang aku tak sediakan tahun ni untuk raya...kuih raya. Aku dah habak mai dkt kakak ku yang aku tak dapat nak menyumbangkan kuih raya tahun ni tapi insyaAllah, tahun depan adalah macam biasa. Biasalah kuih raya dkt umah kakak tu aku yang sediakan, kakak aku mmg lepas tangan pasal kuih muih raya ni. Setiap tahun anak saudara aku tu dah siapkan list nak kuih apa, print siap2 bagi dkt aku untuk sediakan...ewah ewah sonok betul korang kan. Tapi takpalah, aku mmg suka tengok budak2 tu rebut2 nak pilih makan kuih raya....anak buah maksu lah kata, skang ni plak diorang kata bukan anak buah maksu jer tapi sekarang....anak buah paksu jugak. Shrek mmg dah mendapat mandat pakcik yang paling sporting dalam ini keluarga coz dia mmg suka melayan, caring anak2 buah aku ni semua. Diorang ni selalu call paksu dia dari call aku, mmg tak patutttt


Hanger raya pun ada babe...tudung raya banyak nau, hanger yang lama dah penuh. Hanger aku beli RM23.00 hengget jer, tak perlulah nak beli dkt ikea dah. Klu korang nak aku boleh belikan untuk korang, jgn lupa email me @ jamaizah@gmail.com kay. Size mmg sama besar dengan ikea punya design dan qualiti tahan lama.




No comments: