Monday, November 29, 2010

Madu bermadu


Hari yang agak lemau untuk bekerja, kawan2 pulak ramai yang cuti. apa da bosannya takda gengggggg lepak ni. nampaknya geng lunch dah tak cukup korem. so pegi makan berdua je ari ni of course dekat tempat pojaan hati, Kelantan Delight, Sooka Central.

Punca utama pegi makan dekat Sooka Central ni coz nak mencari barang dekat KL Central...sebelah menyebelah jer kan. nak cari madu tapi tak nak bermadu hahaha gitu.

I'm looking for this Madu Naqia with herba zafaran. since aku ni batuk tak sihat2 lagi dari cuti reward ourself. aku ni kalau dah dapat virus batuk ni payah sangat nak sembuhnya mau tahan berbulan. advice dari kawan2 cubalah makan madu lebah.

Lebih dari seminggu aku dok mencari madu lebah asli yang tak campur dengan apa2 tapi nan ado. semuanya ada campuran lain dan ada tambah gula lagi. so tak aslilah namanya sehinggalah aku di advice kan cuba makan madu naqia ni. memang dicampurkan dengan herba zafaran tapi menggunakan madu asli sahaja. madu ni dihasilkan dari lebah bunga yer, lebah yang menghisap madu bunga sahaja. ha.......lebah pun ada berjenis2 jugak, tak semunya menghisap madu bunga. ada jugak lebah getah yang lain pulak khasiatnya. petua untuk nak tau madu tu ada campur dengan gula atau tidak.....cuba korang simpan madu ni dalam peti sejuk seharian. the next day tu kalau madu tu tak mengeras bermakna memang takde gula tambahan dalamnya. kalau ada gula, soheh2 madu tu mengeras sampai susah nak makan.

Kelebihan madu naqia

Madu asli yang diimport dan diperkaya dengan bahan2 yang asli dan berkat seperti air zam zam, zafaran, siap dengan bacaan ayat2 syifa' (penyembuh) dan beserta doa2 tertentu untuk kebaikan tubuh badan zahir dan batin. sekarang aku dengan shrek dah mula makan madu untuk kesihatan tubuh badan luaran dan dalaman.

Amat berkesan untuk kecergasan tubuh, minda dan rohani. amalan terbaik untuk;

1. membuang lendir2 dalam saluran pernafasan
2. menguatkan sendi dan tulang
3. membersihkan saraf daripada segala bahan toksik yang terkumpul
4. menguatkan antibodi badan - ni penting untuk aku coz antibodi badan ku selalu lemah
5. mengawal jangkitan bacteria
6. menajamkan kekuatan minda
7. menguatkan rohani
8. membersihkan darah
9. memulihkan ganguan dan tekanan perasaan
10. ikhtiar terbaik untuk segala jenis kecederaan pada kulit dan tubuh

Banyak kelebihannya bila kita makan madu ni, tapi pastikan madu yang asli. teringin nak makan madu Kaula pulak tapi madu ni memang mahal coz madu dari lebah bunga tanah suci nun sana.

3 comments:

Anis Azalea said...

madu makan memang terbaik.
dimadu memang tak sanggup okay..

Ann Ishak said...

mau nangis nanti...walaupun ari2 gaduh tapi tetap sayanggggg

Unknown said...

Madu naqia ne bole buat masker tk?mohon respon.