Monday, January 3, 2011

Kereta pun kena medical checkup jugak

Lagi blog yang tak bergambar yer...tadah je lah

Setiap 2 bulan sekali mesti kereta ni kena hantar buat medical checkup. tuannya pun pegi medical checkup pun 2 kali setahun je wehhhhh. nak buat macam mana kan, dah aku lenjan ko hari2 mestilah kena buat inspection tip top barulah bom bom banggggg. tak kalu mata helang takdalah nak jeling tengok ko kannn. cuma fairlady je yang tak mampu aku nak kejar, cucuk2 dengki tu memang dah banyak kali muahahahahah.

Please don't try this at any highway okay, kecuali kalau korang rasa dah cukup hebat baru boleh buatlah. nanti ada pulak yang cucuk2 tercucuk road bully baru naya hidup korang. aku memang pemandu berhemah, tak layan drift lagi...gua dah pencen der, lainlah kalau 10 tahun yang lepas, gualah ratuuuu.

Medical checkup kali ni lebih kepada break pad dengan minyak power steering. setiap hari bila aku tekan je break pedal mesti ada bunyi chitttttttttt keriuttttttttttt dekat tayar tu. dah jangka mesti break pad dah start haus ni, tu pasal bunyi bergema kuatnya kalau pepagi nak pegi keja siap oang kiri kanan tengok pelik je.

Minyak power steering tu pulak memang aku tak penah tukar lagi so sekarang ni minyak tu dah tak color merah menyala tapi dah jadi macam minyak goreng pisang yang dah pakai 10 kali. punyalah hital berkeladak, patutlah setiap kali pusing steering rasa macam tak smooth lagi. selalu jugak aku ni terlepas steering bila masa nak buat pusingan ke U Turn bagai dek sebab dah mula rasa ketat semacam. bahaya dek, kang tersenggolan mas idaya pulak dengan kereta lain.

So al tukarlah semuanya untuk al keselamatan diri sendiri dan keluarga tercinta.


No comments: