Monday, January 3, 2011

Selamat pagi cikgu

So macam mana hari pertama ke sekolah, ada yang menangis nak ikut makpak balik ke. atau ada yang terpaksa duduk belajar sama dengan anak2 ke. atau pegi sekolah antar anak lepas tu balik tinggalkan budak tu berkawan sendiri pun ada jugak ke?!!!

Mesti ada macam2 cerita + ragam + gelagat para pelajar pertama kali ke sekolah ni kan...tadika kemas pun tak kurang hebat jugak ceritanya. memang nilah ragam yang semua makpak kena hadapi setiap kali anak baru masuk sekolah. jangan sampa tak nak pegi sekolah sudahnya ya...baru kes berat tu.

Dah sebulan jugaklah jalan2 depan sekolah lenggang, tup tup ari ni kemainlah penuh dengan kenderaan sampai boleh jam. tu diaaaaaaa penangan hari pertama sekolah.

Aku jugak yang best, hari pertama sekolah tapi masih bercuti di rumah. dapat replacement untuk cuti bagi kemenangan pasukan skuad tiger malaya dalam Piala Suzuki tempoh hari. hari jumaat tu memang dah cuti sempena new year yang jatuh pada hari sabtu.

Layan cerita dekat tv + layan internet jugak sepanjang hari tu. bila petang menjelang tiba, sibuklah pikir nak makan apa untuk dinner pulak. takmo makan nasi lah since shrek dah makan briani on his lunch menu ari ni. kita jadi oreng putih ye ini malam, i cooked baked bean chicken dengan freash toast. lepas makan kita cakap oreng putih ye...yes no yes ni.

baked bean chicken

fresh toast

No comments: