Thursday, January 6, 2011

Wangi wangian harus ada senyum jugak

Sapa yang tak suka bau wangi angkat kaki...peliklah kalau ada kan. ishhh memang gila kentang aku tak percaya. bau wangi tu best apa, bau busuk tu memanglah tak best. sebagai contoh kalau orang ada masalah bau badan, mesti kita tak suka betul tak. apa tah lagi orang yang memang mempunyai masalah tu sendiri, mesti rasa tak selesa, rendah diri bila semua orang akan menjauhkan diri apabila dekat dengan dia.

Ada jugak rumah yang berbau tau. kalau bau yang menyenangkan tak apa jugak, ni bau yang ala2 orang pun tak nak datang. adoiiiiiii susah jugak kalau penghuni dalam rumah tu sendiri tak terasa rimas tinggal dalam rumah yang berbau ni. bau tu mungkin dari banyak faktor, mungkin dari sampah sarap yang tak berbuang, sisa makanan pinggan mangkuk yang tinggal tak bercuci. adoiiiiiiii macam mana tu. tu belum lagi kalau ada bela binatang peliharaan dalam rumah, kalau tak pandai jaga alamat memang semerbaklah bau bauan dalam rumah tu nanti.

Aku memang suka bau wangi. tu pasal aku memang suka membeli lilin2 wangi, lagi wangi lagi aku borong. pantang kalau pegi jenjalan tu terjumpa pulak tempat2 jual lilin wangi @ barang wangi wangian ni memanglah harus aku menyinggah. kalau berduit sikit, memang harus melekat dekat tangan barang2 wangi wangian yang di beli.

Sampai pasir kucing mak pun bau wangi nok. tak suka balik2 rumah nanti, bukak pintu dah bau macam2 pulak. memang banyak kena invest untuk beli pasir kucing ni coz mahal harganya tapi berbaloilah rumah tak berbau. boleh pakai pasir murah tapi bau ada sikitlah. takut tetamu nak bertandang dekat rumah tak selesa pulak ada bau yang tak menyenangkan ni.


4 comments:

Deqna said...

Selamat pengantin baru buat ann dan suami.. sori lambat lak wishnya...

semoga bahagia selamanya :)

Ann Ishak said...

thanks dear

Mimy Hamid said...

aii semua merah je wangian pun...hehehe

Ann Ishak said...

red lover muahahahaha