Monday, February 14, 2011

Langkawi Day 1 : Barang-barang keperluan

Kita akan stay dekat pulau penuh lagenda ni selama seminggu, so kenalah sediakan barang2 keperluan jugak. selain menjimatkan wang, boleh jugak jimatkan masa kan. takdanya pulak aku nak bawak barang2 ni dari KL kot, macam dekat sini takda.

Selipar jepun ni untuk Faizal, dia datang sini dengan sandal Hush Puppies nya...sayang katanya nak lenjan pakai tu je nanti. selipar jepun ni kita beli dekat jeti and it cost rm10 sepasang.

Coklat ni bukan untuk di bawa pulang ya...ini adalah untuk sarapan pagi atau di makan di kala rasa lapar tiba2 nanti. ni jugak antara fav coklat aku dengan Faizal and it cost almost rm 50.

Aku tido tak berdengkor ye, ni hanyalah untuk Faizal. katanya bekalan dah abis, so tu pasal masa dekat jeti aku singgah Watson untuk mencari Breathe Right ni lah. so lepas ni taklah kuat sangat dengkorannya, jangan sampai aku ketuk dinding bilik ko pulak nanti ye.

Ini yang paling penting mesti ada setiap kali our vacation. air mineral semestinya and air manis2 tu ikut tekak je. aku memang membeli air mineral yang botol besau punya dengan botol biasa, so nanti bila air dalam botol biasa dah abis...kita boleh top up dengan air dari botol besau tu pulak. ada dua botol semuanya untuk setiap saiz botol supaya boleh simpan setiap botol tu dekat bilik masing2. air manis pulak boleh simpan dalam peti sejuk, air mineral simpan dekat luar ikut suhu bilik je.

Memang jimat macam ni, takdelah setiap kali rasa dahaga...mulalah nak pegi membeli, lepas tu beli botol yang kecik pulak tu. mau berbotol jugak habisnya. setiap kali nak bekalan air habis, aku akan beli cuma yang bersize besau tu aja.

No comments: