Tuesday, February 1, 2011

Selamat Menyambut Hari Wilayah 2011


Yang bestnya masa hari wilayah ni...mestilah CUTI kan. tapi yang paling best hari wilayah tahun ni jatuh sama minggu dengan CNY yang bakal menjelang 2 hari lagi. bermakna CUTI lagi. mesti ramai yang dah start balik kampung memandangkan memang CUTI panjang minggu ni. ada yang dah start CUTI dari semalam lagi xpecially chinese la. tapi aku tak CUTI pun, laki mak keje so no point nak CUTI2 ni...tunggu CNY je baru plan.

Sempena cuti2 hari wilayah ni aku just spend my time dekat rumah je. lagi sekali laki ku keja tapi bukanlah mak tak boleh nak bergerak masa laki takda cuma memang rasa malas nak keluar. yang cuti cuma wilayah persekutuan je, tapi mak tinggal ampang selangor dek. sama je sibuknya. idoklah jugak bernafsu untuk pegi window shopping @ shopping. aura mak tak sampai lagi sejak masuk tahun baru ari tu lagi. gila jimat kalau macam ni selalu kan...simpan duit je.

Hari ni of course takda perbarisan aka perarakan pun dekat dataran merdaka coz acara tu dah pun berlangsung on last 29th Jan tempoh hari. hazablah seminggu sebelum tu nak pegi keja berjuang menempuh jam. ater office dekat dengan dataran merdeka, lepas tu jalan pulak banyak tutup. al nangis al sudah nak pegi keja gamaknya. tapi yang bestnya setiap tahun memang aku tak penah tengok perarakan live dekat tv coz memang aku dah tengok live dekat dataran lagi. sehari sebelum apa2 acara, mesti akan berlangsung raptai penuh so masa tu aku and the geng akan menebeng dekat tingkap office yang kebetulan memang department aku facing dataran merdeka. kawan aku lagi hebat weh...siap rakam lagi, tv tak kluar lagi live tapi dia dah siap2 upload dekat youtube.

anw, SELAMAT MENYAMBUT HARI WILAYAH untuk tahun 2011

2 comments:

Anis Azalea said...

bahagia pergi balik kerja jalan lengang..pergh..paling best waktu balik. terbaikla jalan ampang.hahahah

Ann Ishak said...

yelah kan orang dah start cuti panjang