Sunday, March 6, 2011

Langkawi Day 3 : Galeria Perdana

Plan asalnya nak pegi Air Hangat Village, nak rendam2 kaki lah konon di fikiran. tapi bila sampai, tempat tu tutup pulak for under construction...full reno tu. kenalah cari backup plan pulak untuk cover waktu terluang ni...emmm. kita pegi Galeria Perdana pulak lah.

abg peta sibuk cari jalan

Bangunan dua tingkat yang menempatkan segala awards, souvenirs and gifts yang penah diterima oleh mantan kita, Tun Dr. Mahathir Mohamed dan isteri sepanjang menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Antara barang yang di peragakan di galeria ni adalah photo2 mantan, barangan kristal, kayu, kulit and lacquer dan ada jugak alat2 musik dan barangan dari batu batan segala lah. ada jugak bahagian yang menempatkan exhibitions such as textiles, permainan, senjata, ceramics, plaque and kesenian islam.

Setiap barang atau photo yang terdapat dalam galeria ni disertai dengan descriptions untuk menerangkan waktu kejadian bagi photo dan anugerah yang di terima. pada yang berminat nak pergi melawat Galeria Perdana ni, memang tak jauh tempatnya dengan Air Hangat Village. open daily, kalau tak silap 830am to 530pm.

Entrance fee rm5 for adult and rm2 for child.

No comments: