Friday, March 25, 2011

Siap kad walimatul

Memandangkan harga setem sekarang ni dah mahal, rm0.60 untuk satu surat. gayanya aku buat hand delivery je for my wedding card. kad kawin ni pulak charge nya lain bergantung dengan size dengan segala gambo mak nek dekat envelope tu semua ambik timbang kati jugak. jadi kalau nak antar kad tu dekat kawan2 dekat, hantar jelah by hand, menjemput mulut dengan kad datang sekali tukan afdolll. kalau tak sempat nak jumpa, kirim2 je dekat kawan yang boleh di harap, jangan pulak di bagi dekat kawan yang lepas sebulan ko kawin, baru kad kawin nak sampai, tu dah terlambat sudah.

Masa ambik kad ni, punyalah lapo sampai kerepek ni aku tengok nikmat macam makan ayam golek ko...kemain makan sampai tinggal plastik je.

Aku tak buat apa2 special design untuk aku punya kad kawin...cuma ambik contoh yang ada and blend kan aja dengan design yang lain. mula2 tu memanglah very the sure sangat yang Faizal nak design sendiri our wedding card tapi sebab dia pun tak dan2 nak keja lagi mau pikirin, jadi kadnya aku yang pikirin. jadi bila aku yang pikirin, for sure ku pikirin yang senang2 aja. tak payahlah canggih manggih sangat, takda orang yang nak buat koleksi kad kawin pun.

Walaupun pun just a simple card tapi 1500 keping jugak ku order untuk dua2 belah pihak sekali jalan.

Banyak jugak tempat2 yang membuat tempahan kad kawin ni, cari je dekat Jalan TAR tu pun melambak. kalau korang ada kawan yang buat business buat kad ni pun cantek jugak, bolehlah dapat member price gitu. Aku pulak buat tempahan kad kawin dekat LH Creative recommended by Mimie. memang banyaklah design2 sedia ada kad kawin, selain tu paper bag ada, kotak telur pun ada, banner pun ada jugak dan harga tempahan amatlah berpatutan. untuk kad kawin aku jatuh rm0.60 sekeping dan tempahan melebihi 1000 keping akan mendapat 1 banner percuma....berbaloi babe. tempat lain susah nak dapat harga macam ni. cumalah korang riki2 tempat ni, meh aku bagi link


dekat sini ada macam contoh kad kawin, tak payah serabut nak cari design, unless kalau memang korang dah ada design sendiri, lagi senanglah diorang tu nak buatkan je.


No comments: