Thursday, April 28, 2011

Flam Flam Flaming Steamboat Danau Kota

1st time cuba try test makan dekat restaurant ni yang kebetulan past by depan kedai ni dan kebetulan memang tengah mencari tempat makan yang menarik kiranya. banyak betul kebetulannya ye alih2 saya pusing balik datang restaurant ni sebab nampak ramai orang aka penuhlah kedai ni. mujur ada meja untuk 2 orang so....kita enjoy makan. nasib saya baik sangat sebab masa ni restaurant ni tengah buat promotion so dapatlah special price for steamboat at RM22.80. tapi la ni dah fix price at RM 25.00. masih murah lagi dan boleh makan seberapa banyak yang korang larat. operation hours untuk restaurant ni pulak dari 5pm to 12midnight and maybe extend on weekend depends on customer.

Yang menariknya restaurant ni, tempat untuk merebus tidak mengunakan gas ye tapi mereka mengunakan dapur elektric gaya gini, takdalah susah2 nak adjust api bagai cuma kalau nak slowkan tahap kepanasan, tekan je punat2 yang ada dekat tepi kiri tu. ada dua jenis kuah yang disediakan wish is kuah sup dan kuah tomyam. dan lebih menarik sekali kuah tu memang disediakan bersama dalam satu periuk macam dalam gambo ni. macam saya, suka rebus seafood dalam kuah tomyam and segala bebola/sayur dalam kuah sup.

Ada jugak di sediakan nasi goreng, mee goreng, lauk pauk jugak. takdalah semata steamboat je kan. senanglah pada yang bawak anak2 tu, bolehlah bagi depa makan kenyang2 dulu sebelum makpak pulun makan pulak ye dok. saya pulak memiliki suami yang memang comel dan kuit miut ni...tentulah dia akan ambik nasi sebagai starter dulu sebelum berflaming bersama ku ahakssss. tak ku kesah pun nasi/mee tu semuanya, cuma dapatlah merasa sesuap dua...cukuplah untuk merasa. selebihnya ku pulun seafood je.

Ada beraneka jenis seafood dekat sini termasuk berjenis2 bebola jugak. memang haruslah berpingan2 ambik walaupun yang makan cuma 2 orang saja. sampai waktu ni, kira dah banyak kali jugak kami laki bini datang makan dekat restaurant flaming ni. kiranya dah jadi tempat wajib datang setiap bulan gamaknya.



No comments: