Friday, April 22, 2011

Rindu lagi...cukup sekadar beberapa saat

Keadaan sebenar agak samar2 tapi yang pasti waktu tu aku dengan suami sedang bersiap2 untuk pergi bercuti. destinasi tidak pulak pasti dekat mana tapi yang pasti aku naik flight coz my sista akan hantar aku ke airport. waktu tu aku berada di rumah arwah ayah.

Sedang nak keluar rumah tu aku nampak arwah duduk di sebelah pagar rumah jiran aku sambil pandang dekat aku. aku pun nampak dan pandang kearahnya jugak. aku nampak muka ayah bersih dengan agak berisi jugak pipinya. ayah pakai baju dan seluar serba putih. mata kami tak berkelip pandang tu each other. tak lama rasanya aku pun tersedar bila terdengar bunyi jam loceng.

Rupa2nya aku bermimpi. walaupun cuma sekejab tapi cukup membuat pelepas rindu aku padanya. aku bukan penafsir mimpi dan aku tak tau apa maksud dari mimpi tu. aku harap tu cuma mainan tido semata.

Aku seorang yang memang payah untuk bermimpi, bak kata tido memang tak sedar dirilah. pejam mata malamnya sedar2 dah pagi je. event my late mother pun aku tak penah sekali pun mimpi. sampai sekarang ni aku dah memang tak ingat macam mana rupa arwah mama. tapi tak sekarang, aku dah mula bermimpi...mimpikan ayah setiap masa. adakah sedekah doa buat mu masih tak mencukupi. insyaAllah, anakmu akan cuba sedaya upaya untuk menerangi kuburmu...al Fatihah

No comments: