Monday, May 9, 2011

Sarapan pagi yang menyihatkan

Monday blue ni memang payah sikit nak datang awal ke office. macam aku ni yang masuk 8am, mesti terbabas sampai 810am. bukan apa, setiap hari permulaan minggu ni mesti jam dia agak semacam sikit...ker aku yang keluar rumah lewat, apa2 je lah.

Bila dah masuk office agak lewat 10 mins, takkan ada maknanya aku nak keluar bfast lagi. bermakna mamak dekat office aku ni dah hilang satu customer tetaplah gamaknya....ada aku kisah ker. tapi memang dah jadi amal ibadat aku sejak dari dulu masa office lama lagi, suka simpan setiap stock barangan makanan dan barangan kegunaan perempuan dekat office, macam 7E kawan2 aku suka gelar. Biskut ada, coklat ada, air tin dengan kotak pun ada. tapi pagi ni terasa nak makan cereal pulak sebab boleh bekalkan tenaga sampai waktu lunch nanti. bukannya dekat pantry takde makanan, macam2 ada tapi biasalah sarapan gaya orang malaysia.

Aku ni memang ada gastric sejak dari sekolah, so kalau lambat breakfast, memang tak larat nak buat kerja nanti. perut ni kalau dah sakit sampai ulu hati, memang serba tak kena jadinya. so minuman cereal ni baiklah untuk aku yang ada masalah ni.

Nak buat bukannya susah sangat, bukak masukkan dalam cawan...lepas tu taruk air panas. kacau2 bagi sebati...lepas tu teguk je. macam aku yang suka suam2 tu kena tunggu sekejab bagi air panas jadi suam. kalau dah lapo sangat, masa buat tu campur sikit dengan air sejuk, boleh terus teguk jekan.

Lengkaplah sudah sarapan aku untuk hari ni.

2 comments:

Mimy Hamid said...

diet ke kak oii...hehehe

Ann Ishak said...

tak diet tapi tu je yang sempat di pagi hari