Wednesday, June 29, 2011

Kehidupan selepas kawin

Dulu sebelum kawin, memang angan2 takmolah kawin awal sebab takut kehidupan biasa jadi luar biasa pulak. tapi memang aku kawin lewat pung, dah 3 series.

Dulu sebelum kawin, balik keja takdalah nak kisah makan ke tidak, kalau perut lapo siap2 makan dekat luar sebelum balik rumah. sekarang bila dah kawin, balik rumah dah kena pikir nak masak apa, takdalah nak makan dekat luar sesaja. tu baru makan, belum masuk pakai pulak.

Dulu sebelum kawin, baju seminggu sekali baru gosok, gosok pun baju sendiri2 je. sekarang bila dah kawin, dah jadi double pulak nak kena gosok.

Dulu sebelum kawin selalu jugak bangun lewat tapi takdalah sampai tengah hari. sekarang bila dah kawin, bangun lewat jugak ahakssss. tu je yang tak berubah aku rasa setakat ni.

Yang paling penting bagi aku, kehidupan selepas kawin ni tidak perlulah dibebani dengan hutang piutang. selepas majlis tu haruslah selesaikan bayaran2 yang belum selesai tu supaya kita boleh menyusun semula kehidupan baru ni. elakkan daripada rumah dah siap, tapi pahat berbunyi lagi.

Yang penting kesempurnaan hidup suami isteri dan keserasian bersama dalam membentuk kehidupan berkeluarga pulak.

6 comments:

Eri-chan said...

aku tang gosok baju tu yg aku tak suke tauuu

AzMask said...

Selamat membina keluarga bahagia.. Masih panjang perjalanannya.. Usah gentar teruslah tabah.

Mimy Hamid said...

lepas kawen feel dia lain....heheh...bila dulu sorang skrang berdua lagi indah..hehehe lalalalaa

Ann Ishak said...

anis - tau takpe...tu yang memang hantar dobi je manjang

Ann Ishak said...

kak mas - permulaan memang tak yakin tapi lama2 dah jadi rutin dan menyeronokkan

Ann Ishak said...

mimy - ye kot