Monday, June 6, 2011

Musim kawin

Minggu ni minggu terakhir cuti sekolah. bermakna seminggu jugak lagi aku akan sampai cepat dekat office. syok bila cuti sekolah ni, jalan tak jam. tapi peliklah kenapa bila musim sekolah, jalan mesti jam.

Bila dah cuti sekolah, mulalah satu musim yang akan membuatkan kita asyik makan free setiap minggu, apa lagi kalau tak musim kawin. sepanjang cuti sekolah selama 3 minggu ni, setiap hari pada ujung minggu memang ada jemputan walihatulurus. sampaikan tak tau nak pegi mana satu, semuanya kawan pulak tu. sudahnya kami pegi yang mana sempat je.

Mana yang aku sempat sampai pegi tu alhamdulillah....comeiiiiiiii2 pengantinnya, sedap jugak lauk pauknya. mana yang tak sempat nak datang tu, aku hanya dapat kirimkan hadiah je sebagai ucapan tahniah, dan mintak maaf sebab tak dapat datang. seminggu sebelum cuti sekolah, aku dah mula pergi mencari hadiah2 untuk bakal2 pengantin baru nilah. ada yang dari aku dengan Faizal je dan ada jugak yang aku tolong belikan.

Hanya sempat snap barang2 elektrik ni je, ada jugak aku beli comforter, cadar, set pinggan mangkuk. tu biasanya kalau aku rajin mencari, tak kalu aku bagi je barang2 tupperware yang memang sentiasa aku beli lebih. nasiblah korang dapat mana satukan. tau sangat mesti pengantin baru kita ni suka bila dapat banyak hadiah kan. bukannya aku tak penah merasa perasaan tuh hikhikkkk.

Aku mencari segala maknek hadiah ni dekat JJ AU2 je. sambil2 shopping hadiah, belikan hadiah on behalf lagi, dapatlah jugak aku mengcollect point sekali gus. tu moment yang paling syok dalam hidup untuk hari ni.

2 comments:

Mimy Hamid said...

lalalala...bagus si pemberi hadiah ni

Ann Ishak said...

tak salah memberi, janji ikhlas