Thursday, July 7, 2011

Personal hygine @ Watsons

Terdapat pelbagai jenis ubat gigi yang berada di pasaran sekarang yang mempunyai berbagai fungsi. kebanyakkan ubat gigi mempunyai florida (fluoride) yang penting untuk mengurangkan risiko karis gigi. aku mempunyai gigi yang sensitif, adalah di nasihatkan supaya memilih ubat gigi untuk gigi sensitif kerana ia boleh membantu mengurangkan sensitiviti pada gigi. apa pun yang penting, pastikan korang hanya meletakkan sedikit sahaja ubat gigi ke atas berus gigi bukan seperti yang korang nampak di iklan ubat gigi. penggunaan ubat gigi berlebihan hanya membazir dan tidak menyebabkan gigi bertambah putih dan bersih pung. harga RM9.80/120g.

Hah ni biasa, biasa untuk kaum wanita pelbagai peringkat umur...yang lelaki pung biasa jugakkan. ilmu asas, kenalah ambik tau jugak...besok dah ada anak bini kan senang. aku kalau beli ni memang ambik yang ada 20 simpan dekat rumah. harga RM12.50/20 pads.

Tengah belek2 pad jugak lalu aku terjumpa ni....aleh2 teringatkan BFF ku si Eri Chan. dia memang sukalah benda2 berupa tin gini, terus aku pung rembat ambik jugak. isi boleh buat topup sesaat tak diduga, tapi tin ku simpan sampai bosan...lepas tu boleh baling bagi si Eri Chan sajo. kena dengan laki ku, kita buat tabung duit lah nak tak....emmmmm bolehlah kot. harga RM4.90/6 pads.

Aku pengguna lense setiap hari dalam waktu bekerja and lense ku adalah bewarna2. sekarang pung aku dah pakai plain lense yang ada power jugak, tu biasanya aku pakai during weekend keluar jalan2. kat rumah memang tak kuasa nak pakai pung. takat dalam rumah still nampak lagi, cuma drive tu yang agak kepayahan mata ni melihat. bila dah pakai lense, mata aku sentiasa akan terasa kering dan aku pakai ini Refresh Plus untuk mengembalikan kesegaran mata ku. harga RM36.30/30 sterile single-use container. ada jugak yang dalam botol tapi once open only can use within 30 days je, lebih daripada 30 days dah tak boleh pakai lagi...rugi2 kalau tak berjaya mengabis dalam masa tu.

Teringin nak cuba, so far okay pulak dengan kulit muka ni yang payah nak mencuba yang baru. harga RM12.67/100ml.

Kesemua barangan diatas adalah hasil rembatan di Watsons ye, dah ada member card watsons ni, kita pung pakat shopping sini saja, dapat collect point....itu sukak bak kata Neenanuar.

4 comments:

Mimy Hamid said...

mahal ek ubat gigi sensitif...kurang florida kot....pad dah mmg takde dalam list....heheheh maklum la...pencuci muka ZA tu pernah ku cuba...bau nya harumm sedapp je ...fresh

Anis Azalea said...

oh mcm2 ubat gigi mahal dan sesnsitip style aku cuba semua tak kena...last2 aku stuck dengan cosway je...ubat gigi rumput aku panggil.hahahah..

weii tin boleh guna isi pads la...

cleanser ZA aku pernah cuba dulu. macam takde apa je....tu yg dok main tukar2 jek

Ann Ishak said...

mimi - nak buat macam mane, gigi ku sensitip sangat

Ann Ishak said...

eri - barulah nak mencuba weh...tunggu dah lihat