Tuesday, July 26, 2011

Spaghetti Daging Tomato in d'house

Spaghetti di rebus. apabila sudah lembut, masukkan sedikit olive oil, kacau dan toskan airnya

Bawang besar dipotong dadu kalau nak cantik, aku malas...potong ikut suka hati je

Buah tomato dicincang tapi aku potong dadu sebab suka dapat gigit ketul2 tomato tu nanti

Panaskan periuk dan masukkan olive oil. masukkan daging cincang dan kacau sehingga empuk. kemudian masukkan bawang besar, kacau, masukkan tomato dan kacau sebati.

Masukkan tomato puri dan kacau lagi. jangan kacau je, tengoklah kuah tu kalau pekat sangat bolehlah tambah air. biarkan sehingga mendidik kemudian masukkan sos tomato. akhir sekali perasakan ikut tekak.

Hidangan makan malam untuk ari nih (spaghetti tu yang halus tu aku pakai angle hair tapi dah abis pulak, rebus spaghetti sahaja)

6 comments:

Mimy Hamid said...

suka spaghetti tap nk buat kena mkn sorang..megat tekak kampung..heheh so kalau sebut nak buat je dia kata...beli je la..sorang je makan

Ann Ishak said...

buat pun bolehkan...adik2 mung kan suka makan jugak

Mimy Hamid said...

adik adik bukan mkn sgt pun...sorang tak kuar bilik..sorang lagi balik lewat..susah makan

Ann Ishak said...

macam tu kalu...makan dekat luar jelah

Eri-chan said...

ku nampak mangkuk2 kacaku yang ditinggalkan...berguna jugak ek...

Ann Ishak said...

aku pakai lagi wak...