Friday, July 29, 2011

Wrong number la!!!



Perbualan pertama

Male pertama : Hallo...ni siti ker?!!!
Male kedua : Hoi siti mane ni, aku abu lah. takde siti dekat sini !@#$%^&
Male pertama : Sorry salah numbor...

Perbualan kedua

Female : Hello (dengan nada manja2 gitu) ni abu ker?!!!
Male : Eh saya bukan aku tapi labu, cik adik ni salah nombor kot.
Female : Eh bukan ke ni nombor 123456789
Male : ye tapi saya bukan abu tapi labu.
Female : Oh ye ke, takpelah bang...terima kasih

Ni perbezaan antara panggilan lelaki atau panggilan perempuan. nasiblah kalau korang penah alami situasi macam ni. memang gila kentang beza bahasanya kalau andai kata yang menerima panggilan tu kaum sejenis sendiri. tapi bila lain jenis, boleh pulak berbudi bahasa budaya kita gitu. silap2 haribulan mau jugak terus safe nombor, lepas tu buat2 pulak terdail nombor yang sama, tak pun terhantar sms, tactic lama tuh der...

Itu kalau si pemanggil ada budi bahasa jugaklah sebab tanya nama dulukan...buatnya yang jenis main sembur aka maki sesaja, lagilah sakit hati. dahlah tak beri slam segala, mau je rasa macam nak cut off line. aku ni memang jarang sangat nak angkat call pada nombor yang aku tak kenal. biar je sampai line tu putus sendiri, lepas tu aku akan text sms dekat pemanggil tu tadi tanya sapakah gerangan. bukannya aku nak lari dari hutang ke apa (mintak2 jauhkanlah) tapi malas nak angkat sebab ramai sangat promoter yang call nak promote barang @ service, kredit card, insuran bagai. tu yang malas sokmo nak layan.

Tapi aku penah alami kejadian ni, adalah bini orang ni selamba call phone aku siap dengan maki segala. mulanya aku macam nak maki dia balik tapi tah macam mana pulak ari tu aku ni baik sikitlah...nak dengar apa yang dia makikan tu. punyelah dia ingat aku ni ada skandal dengan laki dia, biasalah bila bini orang dah mengamukkan...paham2lah bahasanya macam mana. takdelah nak cakap baik2 der, memang dia taruk cukup2lah aku ni. aku dengan tak tau apa2 dan sapa2 tadah je telinga mendengar. panas sejuk panas sejuk jugak suhu badan waktu tu...akhirnya aku dah tak larat nak dengar, aku selamba je sound bini orang tu..."hello, akak ni dah salah nombir. lain kali bagilah salam dulu sebelum nak sembur orang tak tentu pasal". boleh pulak lepas tu dia membebel tah hapa2 and end up terus line. punyelah berapi darah aku dibuatnya, dahlah aku kena sembur tak pasal2, lepas tu tak mintak maaf pulak. nak je rasanya aku redial balik nombor tu pegi basuh balik bini orang tu, tapi biarlah malas nak panjang cerita.

4 comments:

Mimy Hamid said...

teringat kes kami salah nombor ke no laki bini 019..tettttttttt

Ann Ishak said...

haaaaah tu pun ye jugak....boleh gitu

Anis Azalea said...

aku dulu selalu gak salah dail no..haha memalukan je..org salah dail no aku pun ada..

boleh pula ko tahan yer..kalau aku trs letak...kose aku nak layan emo

Ann Ishak said...

mulanya memang aku nak letak je babe, tapi dalam masa yang sama aku nak tau jugak bini orang tu meroyan sebab apa