Monday, August 8, 2011

Bonus Raya 2011...untung keja dengan gomen


gambo ehsan from Google

Biasanya setiap kali raya, peneroka felda pasti akan dapat duit raya...merasalah jugak aku adik beradik sebab arwah ayah adalah peneroka dan dalam masa yang sama dapat bonus pencen gomen jugak sebab sebelum tu dia adalah seorang pesara polis. kiranya 4 anak menantu ayah tahun ni pun dapat bonus raya sempena pengumuman kerajaan akan memberikan setengah bulan bonus raya pada pertengahan bulan ni...masyukkkk

Bolehlah buat belanja untuk hari raya yang bakal menjelang ni, yang penting mesti ingat...dah dapat bonus tu kenalah sediakan duit raya jugak. alamak tahun ni aku dah tak dapat duit rayalah sebab aku dah kawinnnnn, menci betul. tapi takpe, aku nak mintak jugak sebab aku tetap adik yang ujung dan sebagai adik yang ujung ni, wajiblah mendapat duit raya walaupun dah kawin hihihi. perbelanjaan dalam bulan puasa jugak agak laju pengalirannya walhal kita berpuasa di siang hari.

Tapi yang penting, $$$$$ bulan bonus aku masih belum ku usik lagi. masih kekal dengan amount asal. akan digunakan untuk satu tujuan yang lain nanti. bukan untuk shopping ke apa tapi kepada yang lebih berkat. harta dunia ni kalau dibeli/cari, sampai mati pun tak abis.

4 comments:

Mimy Hamid said...

wow bonus tak berusik..Alhamdulillah...aii punya ada sikit lagi...tapi fokus ke baby..

Ann Ishak said...

alhamdulillah...simpan buat amal ibadat niatnya

Anis Azalea said...

bagusnya..aku dah lepas ke macam2 benda...tapi yg berfaedah

Ann Ishak said...

berfaedah takpe, jangan ko buat pegi shopping handbag pulak nanti