Thursday, August 4, 2011

Manggoes from Pakistan

Aku memang peminat mangga pakistan, boleh dikatakan setiap kali beli groceries tu mesti ada jugak terselit mangga pakistan ni sekali. so far inilah mangga yang paling aku suka pun sebabnya aku ni memang tak kuat makan makanan masam, pelam/mangga muda tu memang aku tak layanlah.

Seperti tahun2 yang lepas, tahun ni dapat lagi mangga kiriman dari Pakistan sana. tahun lepas mangga naik kapal sampai Port Klang. tahun ni mangga naik kapal jugak tapi turun KLIA.

Thanks to the partners yang tak penah miss menghantar mangga setiap tahun. tahun depan kita buat door to door service pulak ye. gila malas betul aku nak buat arrangement.

Kalau aku jumpa mangga jenis ni dekat pasar malam pun, aku sanggup singgah beli.

Selain dari makan begitu saja, boleh jugak buat jus mangga dan lassi mangga. memang tak payah taruk gula, memang dah cukup manis.

Pepagi sahur tadi layan mangga for desert, habis 2 biji sekali makan. ikutkan hati nak je potong lagi tapi mau kena kencing manis nanti sebab mangga ni sangattttttttt manis.

4 comments:

Mimy Hamid said...

apa best mangga jenis ni..hmmm nak sebijik buleh?? hihi

Ann Ishak said...

ala....dah abislah mie, semuanya masak serentak. nanti kalau ada i delivery dekat u okay

Anis Azalea said...

sedap ni..tahun lepas ko ada bagi kan..

Ann Ishak said...

haah ingat pun, ari tu aku nak singgah umah ko bagi mangga ni sikit tapi ko keluar. aku tak ingat ko pegi mana tapi ko ada post dalam FB. kesudahannya aku bawak semua balik dekat seremban, takut nanti buruk pulak kalau tak abiskan.