Wednesday, August 31, 2011

RINDU

Cuba untuk menghilangkan perasaan ni tapi tak mampu. setiap perbuatan, kata2, keadaan sekeliling akan membuatkan aku bertambah RINDU.

Sibukkan diri dengan kerja seharian di rumah mahupun di office, tapi tetap tak mampu jugak untuk menghindari dari rasa RINDU itu datang.

Kekasih kawan malahan suami sekalipun masih boleh di cari ganti tapi tidak pada seorang ini, takde yang boleh menggantikan tempatnya apa lagi setanding dengannya di hati ku. walaupun Allah menggantikan tempatnya dengan seorang lagi insan yang aku sayang tapi RINDU masih menebal buatnya.

Adakala seperti tak mampu nak balik ke rumah, setiap sudut pasti ada kenangan yang tinggal dan tak mampu melenyapkan RINDU itu.

Setiap saat teringat terkenang cuma Al Fatihah je yang mampu diberi, setiap solat tak pernah tinggal dari mendoakan dan menyedekahkan bekalan untuknya selagi nyawa di kandung badan insyaAllah. itu je yang buatkan aku lega dari perasaan RINDU.

Mempunyai hobi yang sama membuatkan RINDU bertambah/berkurang adakalanya memberangsangkan semangat untuk terus meRINDUinya.

Semakin Ramadhan pergi semakin menebal perasaan RINDU itu kepadanya. kerna ku tau dia sentiasa ada bersama2 sepanjang Ramadhan ini. selalu berharap agar Syawal takkan menjelang agar lebih lama lagi dia bersamaku. Syawal kali ni tidak memberikan aku makna apa2 lagi, takda tanah kuburmu untuk dilawati apatah lagi tanda ingatan. yang kekal hanyalah kenangan bersama. mujur pusara mama masih mampu dilawati tapi RINDU lagi sebab setiap kali ke pusara mama, dia pasti ada bersama. kali ini tdak lagi, cuma suami sebagai pengganti. raya tetap raya tapi masih rasa sepi...sepi seorang peRINDU.

2 comments:

Mimy Hamid said...

sabar yer...selalu doakan untuk arwah di sana

Ann Ishak said...

terima kasih love...