Thursday, August 11, 2011

Terbeli kain lagi

Nak kata untuk baju raya puasa, hey memang tak sempatlah. rasanya ni untuk raya haji pulaklah. asalnya aku menemankan kawan pegi beli kain untuk baju melayu anaknya. tengok belek2 tu terbekenan pulaklah pada satu kain ni. tengok harga bolehlah di timbang kati dengan duit yang di bawak pun. akhirnya aku ambik 3 1/2 meter sebab lerangnya besar, so uncle tu kata tak payah ambik sampai 4 meter. dah jimat dekat situ, bagus uncle ni. harapkan aku memang 4 meter je yang aku tau untuk sepasang baju kurung size aku ni.

Lepas tu weekend ari tu aku balik Seremban untuk berbuka puasa dengan family, sempat aku ambik kain ela yang melambak dekat rumah tu. kain2 ni semua adalah pemberian arwah ayah. sebelum ni aku tak pernah beli kain sendiri, semuanya ayah yang belikan. bukan nak susahkan dia tapi ayah memang suka sangat belikan kain ela untuk anak perempuannya ni. kakak aku kata, buatlah baju. sekurang2nya nampak jugak hasilnya nanti, tentu ayah suka. alahai mulalah mata aku berair je, hati ni memang sensitif bila menyebut pasal ayah. rindu membuak tak tau nak tafsirkan macam mana.

kain pemberian ayah

kain pemberian ayah

nilah kain yang terbeli tu

ingatkan hair clip tapi sebenarnya broach...beli jugak sebab ingat nak bagi anak2 buah kenit aku masa raya nanti

No comments: