Monday, October 31, 2011

3rd HoneyMoon - Highway mane tah...

Jangan di cari mane daku berhenti ni, memang aku dah lupa sangat nama tempatnya tapi yang pasti dah lepas Sg Perak sebelum Juru. percubaan seterusnya untuk mencari ketenangan berdua2an bersama (cewahahahahaha mantap status ko) membawa diri jauh dari keadaaan biasa di sekeliling menuju destinasi yang belum tercapai kaki lagi. membawa bersama hati yang girang gembira bersama yang terchinta tersayang + berbulat ku.

Sapa lagi kalau bukan bulat ku ini, korang hado hohohoho. aku berhenti makan dekat tempat rehat saja, bukannya RnR yang memang ya ampunnnnnnn sesaknya. sebelum tu berhenti seketika dekat RnR Tapah untuk aku solat seorang saja sebabnya Faizal terpaksa menunggu dalam kereta dek kerana parking pun full house. selepas tu meneruskan perjalanan dan berhenti dekat tempat ni yang boleh dikatakan lengang sikit je untuk kami mengisi tempolok yang meronta2 mintak di isi dengan makanan yang berat bukannya coklat dengan keropok kering (macam2 ko kan perut).

sup pedas berapi untuk aku

nasi campur untuk Faizal

Sumpah ko, sup tu memang pedas berdesing di tengah waktu memang panas berdentung ni...memang bergelas2 air sirap tu aku sedut. keropok2 dekat belakang tu, aku dah tak kisah lagi sebab walaupun sup pedas berapi tapi sedap uuuuuuuu ataupun dek kerana lapo tahap dewa so semua makanan aku rasa sedapnya alahaiiiiiii.

Dekat cafe ni je aku berhenti makan lunch cum minum petang sekali sementara menunggu Faizal solat pulak.

nilah akibat bila terpaksa menunggu, taklah menyungut tapi membosan je

Salah satu sebab jugak Faizal gigih menyuruh aku solat di RnR Tapah dulu dan dia solat di tempat rehat ni, ni je tempat solat yang disediakan, kalau untuk lelaki tu okaylah tapi macam mane perempuan nak beribadat dekat tempat yang memang terbuka sangat ni. tapi ada jugak perempuan yang bersolat di sini, mungkin mereka pun tak mendapat tempat di tempat lain sebelum tu kot. takpelah asalkan amal ibadat tak dilupakan walau dimana kita berada ye...ingat itu tanggungjawab, takde sapa2 yang boleh gantikan untuk kita nanti.

13 comments:

MataHati @ MH said...

so romantic.. always being loving couple till the of your life :)

Ros said...

Salam, Alhamdulillah suka Kak Ros tengok saling sayang menyayangi.

aanie said...

alamak, terbukanya....kurang selesa kalau pompuan solat kat situ kan....

SYANI said...

Keropok tu kalau buat kudap² pun sedap..

La dOLcE mEa_nAtt said...

kak suke baca blog akk ni....tengok akk n asben pegi mkn2 n cuti2...

nurkaloi said...

wahhhh 3rd honeymoon
syok lerrrr
ye tak kisah kat mane punn kita bleyh solat sbnarnye

cume lau tmpat terbuka tu leceh cikit laa
takut terbuka aurat kann

Kazman & Sue said...
This comment has been removed by the author.
Kazman & Sue said...

hentian tapah ni kami berenti kalau nak cari buah2xan...heee...

Ann Ishak said...

tulah yang agak susahnya kita ni kalau bertudung...takkan nak main selamba bukak tudung dekat tempat terbukak sangat macam tu. nawaitu je lah ek

Eri-chan said...

yg penting solat dikerjakan. nak merambu lepas tu citer lain

Ann Ishak said...

MH & Ros - terima kasih banyak2
aanie - tulah pasal terbuka sangat

Ann Ishak said...

syani - tapi kalau makan keropok tu, tekak ni asyik dahaga air je kan, tu kalau dengan sayalah.

natt - thanks dear, baca2lah lagi ye

Ann Ishak said...

sue - samalah kita, pegi balik mesti singgah punya