Thursday, October 20, 2011

Bila dah rajin

Bestnya bila ada orang tolong kita buat kerja2 rumah kan. aku ni duduk berdua je tapi bersepah jugaklah rumah kalau tak kena gaya. dua2 pun bekerja jadinya kalau nak mengemas setiap hari tu taklah jugak, kadang2 malas yang lebih dari penatnya. tapi bila kena dengan mood rajin, setiap hari aku kemas rumah sapu sampah mop lantai pun aku bantai setiap hari jugak. bila mood malas paham2 jelah...bersandar sambil tengok tv je.

Sampai je rumah ari ni, aku tengok kain dah bercuci walaupun ada lagi baki dalam bakul sebab stock baju masa long holiday still tak keluar dari bag lagi (alamatnya hantar dobi sudah). tengok dalam bakul baju bersih, dah kosong...baju dah habis berlipat. tengok pulak dekat bilik gosok, alalala baju dah siap gosok untuk stock seminggu. alahaiiiii rajinnya laki ku hari ni.

Lantai pulak dah takde habuk sedangkan masa pagi tadi aku perasan ada habuk dekat celah2 kerusi tuh. pegi pulak dekat dapur, amboi lantai berkilat macam baru lepas dimopkan. bestnya kalau laki ahkak selalu rajin macam ni, aman rumahtangga ahakss.

Alasan yang paling best bila aku tanya, "saja je buat, hari ni tak buat apa2 dekat rumah...bosan. apa salahnya i tolong u kemas rumah masa i cuti nih" alolololo sweeeeetnye, nanti bini mung belanja ice cream buskin robin ye.

4 comments:

pena rozie said...

Rajinnyer....

Kathy Tuah said...

wah..rajinnya..

Mimy Hamid said...

bila laki rajin hati gumbira je kan

Ann Ishak said...

gembira sambil menyanyi riang lalalala