Sunday, December 18, 2011

Tak paham bahasa ker...!!!

Bukannya tak tau atau tepat sekali tak peka...ini jugak bukannya undang2 baru pun, tapi kenapa masih ramai lagi yang tak mau patuhi. keadaan macam ni memang selalu jumpa dekat kedai2 mamak mahupun kedai kopi mahal (kopitiam) sekarang ni...tak kiralah lelaki ke perempuan, sama je tak pahamnya.

Nampaknya gambar2 ngeri yang ada dekat kotak rokok tu masih tak mampu lagi menakutkan si penghisap. takkan tak tau lagi yang menghidu asap rokok jugak akan mendapat padah walaupun bukan menghisap rokok pun. kadang2 tu puaslah buat ehem2 kipas2 tangan dekat member sebelah...boleh pulak tu buat tak tau je aka tak paham kot.

Tak salah kalau nak mengadaikan nyawa sendiri...tapi pegilah ke tempat yang dah disediakan, bukannya takde kann. marilah kita menyahut seruan kerajaan...'katakan TIDAK pada rokok' sambil meletakkan 2 jari ke bibir lantas menghayunkan ke kiri kanan muka.

2 comments:

Mimy Hamid said...

ntah la tak tau nk ckp apa...bila orang sebelah meja asap berkepul...aduihai.,..nasib la laki sndri tak smoking...Alhamdulillah

Ann Ishak said...

untunglah begitu