Thursday, December 22, 2011

Terang bercahaya atau gelap gulita

Perkahwinan merupakan titik mulanya kehidupan berkeluarga dan dah menjadi tanggungjawab suami isteri sendiri untuk mencorak kehidupan itu. jangan nanti diawalan umpama terang benderang dengan limpahan sinar kasih sayang. akhirannya pulak mendung berarak datang menutupi sinar yang dah tentulah samar2 cahaya tu.

Biasalah kalau situasi macam ni, perkara pertama yang menjadi punca adalah kadar aliran kewangan bersama...ni kena pandai kawal dan bincang bersama. jangan esok hujan di tengah hari sudahlah...juga peringatan untuk diri sendiri.

Dan jangan pulak nanti mula2 sayang menyayang lepas tu terbang melayang...masa tu tak ada siapa pun nak tolong kesatkan air mata, melayan ratap hiba.

5 comments:

Kakzakie said...

Pentingnya hidup berlandaskan agama, insya-allah kalau tergigit sikit pun tak akan parah jadinya...

kainBuruk said...

salam;
betul tu..laut mana yang tak bergelora tapi kena tabah dan bekerjasama..

Mimy Hamid said...

lumrah hidup suami isteri ..gelora badai...tak kuat memang hanyut

Ann Ishak said...

Kakzakie - memang pegangan adalah tiang rumah tangga kan kak

kainBuruk - kalau tak kuat, jangan cuba berumah di tepi pantai kan

Ann Ishak said...

Mimy Hamid - segalanya kena kuat fizikal dan mental