Saturday, February 25, 2012

Jom bermasker muka

Ada banyak melambak di pasaran masker muka yang senang je nak dapat kan. tak payah nak pening2 kepala nak menyediakannya cuma bukak dan tetep terus ke muka. tapi aku masih suka menggunakan mayonis saja sebagai masker setiap seminggu sekali. kalau terlebih rajin, aku buat selang sehari jugak. selain dari mayonis, aku suka jugak gunakan yogurt sebagai masker...jangan pulak gunakan yogurt drink tu, tu untuk minum bolehlah.

Cara nak guna, senang je...ambik saja mayonis tu dan masukkan dalam bekas rasa cukup2 untuk pakai di muka. sapu rata dekat muka dan biarlah sampai 15-30mins gitu, janganlah semalaman...ada pulak nanti muka kena hurung dengan semut. selepas tu cuci dengan air sejuk, amalkan seminggu sekali...insyaAllah halus lembut kulit muka mu

6 comments:

Julie M Gumpil said...

Blog walking je.. Jom tukar2 blog? see u k...

KhaiRin : anies said...

xde tggl kn bau ke, ann?

QasehnyaRania said...

CAM BEST J ...
MAYO YG BIASA KITA GUNA TU KE SIS?

ijA said...

tiap2 hari boleh x..

Ann Ishak said...

untuk beberapa jam selepas guna tu memang ada tinggalkan bau sikit anis. guna mayo yang biasa2 tu je dah mencukupi

Nur Aien said...

hurm...kenape aritu sye try-try n then dlm 20 minit lepas basuh merah-merah kemudian panas..Huhuu?? memng panas ke kak?? saye pakai mayonies lady's choice tuhh