Tuesday, March 6, 2012

Dr. Seuss' The Lorax

Minggu lepas aku berpeluang menonton filem berbayar 'The Lorax' dekat TGV Wangsawalk, yang pasti memang aku tak tengok 3D lah...tengok yang biasa sudah. cerita ni mengisahkan seorang budak yang ingin menunaikan impian wanita pujaan hatinya untuk melihat pokok yang sebenar. lebih mengenai kecintaan pada alam sekitar dan sifat tamak yang sentiasa membawa kerugian. dah citer cartoon mestilah sesuai untuk kanak2 kan tapi masa aku menonton citer ni nan ado seorang pun kanak2 dalam pawagan tu. dah terbuktikan citer ni pun sesuai untuk kita2 yang dewasa ni menonton sama bukan untuk kita2 aja okay. meh tengok sinopsis dan trailer sekali



Ted, an idealistic 12-year-old young boy, lives in "Thneed-Ville", a walled city that, aside from the citizens, is completely artificial. He sets out to find the one thing that will win him the affection of Audrey, the girl of his dreams, who wishes to see a real tree. Ted's energetic grandmother suggests he speak with the Once-ler on the matter, and he discovers that their city has been closed off from the outside world, which is a contaminated and empty wasteland. The hermit agrees to tell Ted about the trees if he listens to his story over multiple visits. Ted agrees, even after the mayor of Thneed-Ville, Mr. O'Hare, the greedy proprietor of a bottled oxygen company, confronts the boy and pressures him to stay in town.