Tuesday, April 24, 2012

It's a flyday

Menuju ke destinasi pilihan idaman impian walaupun taklah se gah glamour mana kan tapi tetap menjadi destinasi pujaan aku dan laki setiap tahun tak pernah culas. ini bukan cerita last weekend yang tak sempat panas tapak kaki tu tapi ni cerita yang tertangguh sampai sekarang tak cerita lagi...destinasi tetap sama ye.

 Masa ni orang lain tengah sibuk di office buat kerja, aku laki bini sibuk kemas2 siap2 kain baju nak berjalan selama seminggu gamaknya. tugas Faizal untak arrange our transport dari keluar rumah sehingga balik ke rumah semula dia sapu bersih, aku memang tak campur langsung.  
 

Around 10am kami dah duduk di airport ni, flight 1130am sebab nak lunch dekat sana jugak ;) perginya bukan hari cuti sekolah atau cuti umum, makanya airport taklah ramai orang sangat. tapi aku memang suka sangattttttttlah Subang Airport ni, taklah jauh sangat macam KLIA sana tu. less than 1 hour perjalanan dari rumah during peak hours tau sebab masa tu orang berpusu2 nak ke office.
 
Kali ni kami terbang bersama FireFly ye, pengalaman pertama ni. dapat tiket murah yang dah di booked sebaik saja balik dari Langkawi setahun sebelum itu...wahhhhhhh kemain lagi balik2 berjalan terus booked lagi tiket nak berjalan lagi untuk tahun seterusnya. yang pasti tempat tak pernah berubah, tetap destinasi yang sama, sesungguhnya aku tak pernah bosan untuk ke sana.

Aircraft kecik je tapi mampu memberi rasa puas hati sangat. aku cuma bayar RM180 untuk 2 orang pergi dan balik, memang untunglah masa dapat harga ni...bukan senang nak dapat pun. 
 
dapat free drinks...boleh pilih hot or cold drink. yang kami pilih tu orange dan guava 

beserta dengan makanan ringan ni sekali

Dengan penerbangan yang aku rasa memang berbaloi sangattttttttttt, bertambah bermaknalah percutian kami kali ni. syabas FireFly kerana memberi service yang sangat baik untuk pelanggan2nya.

No comments: