Saturday, April 21, 2012

Musim buat perangai...





Sekarang ni dah kemainnnnnn lagi bising diorang ni especially yang hitam tu. mulutnya rasa macam nak ikat je, asal aku atau Faizal balik dari kerja...start lah bising tak berhenti. biasalah musim nak menyebarkan benih tapi diorang ni memang aku tak campur dengan yang betina. nak di kembirikan asyik takde masa yang sesuai je, jadinya macam nilah bising bingit telinga dibuatnya.

tu tengoklah babak kami dah mengamok, memang pakat kitorang kena rotan hanger punye. tu pasal bila nampak hanger kitorang menyorok hujung sangkar.

tapi yang bestnya, lepas kitorang kena rotan mesti babak ke mak kita mesti peluk tepuk2 kitorang balik...rasa bersalah lah tu kan takut kitorang merajuk dengan diorang nanti.

Tah apalah yang anak2 angkat aku ni buat dekat rumah skang ni, sian kena tinggal sehari semalam. takpelah nanti makpak korang ni balik ek. sehari semalam je tinggal, malas pulak nak berhangkut hantar ke transit anak2 ni...biar jaga rumah pulak ; ) 

8 comments:

Syasya Johan said...

saya ingat lagi masa kecik2,,lepas dah melalak kena rotan,mak panggil semula,sayang2 siap bagi oklat lagi :P

bestnya ada pets :)

hani said...

serius memula aku ingat ada adegan penderaan ble sebut hanger tu. hahaha... seb baiikkk gak ada apa apa yaa..

Mummy Wanna Be said...

sekarng memang musim mengawan...same dengan my cat..adoi riuh sekampung...marah sikit semua dok hujung cage takut kena pukul bila kita cabut je mula balik...kalah ayam bertelur

MamaEma said...

nasib baik kami tak pelihara kucing..hehehe

Mimy Hamid said...

teringat mimie nak mengawan dulu...errr kenangan ..sob sob sedih

CheNamNam said...

uhhh downnyer tengok kucingg..windu pader kucing lamer kuuu..sob sobbb...

Eri-chan said...

teringat mas menumpang tdo rumah ko kemain anak2 ko ni bising nak kawen...adess..sian

Ann Ishak said...

sekarang ni bising jugak lagi, tah bilalah musim mengawan diorang ni berlalu pergi