Tuesday, May 15, 2012

Mesti pegi tengok helang

Menikmati begitu indahnya ciptaan Tuhan...tiada cacat celanya.

melalui tempat pembuatan kayu arang

Kini kilang pembuatan kayu arang ni dah di tutup oleh pihak kerajaan negeri sendiri. biasalah pembuatan kayu arang kan perlukan kubah pembakaran dan di bakar selama berminggu2, jadinya akan banyak debu dan asap hitam dilepaskan...ini akan menyebabkan pencemaran udara. dek kerana banyak debu dan asap hitam dilepaskan semasa kilang ini masih beroperasi, tengoklah kawasan sekeliling pulau kecil ini, semua batu dan tanah di sini menjadi hitam.

helang gagah terbang di awan biru

Nasib memang baiklah waktu ni kerana memang banyak helang yang sedang menyambar ikan di sini. kata pemandu bot tu, kalau lewat sikit sampai...memang takde dah helang2 ni sebab dah kenyang. banyak jenis rupanya helang ni ek...kami sempat jumpa helang putih, pemandu bot tu panggil helang elbino, ada2 je budak ni.

banyakkan helang beterbangan...

2 comments:

MamaEma said...

rugi tak pergi masa duk sana seminggu

Ann Ishak said...

takpe...tahun ni buat plan ke sini lagi