Tuesday, June 12, 2012

Pasti tinggal tulang

Nak up jugak entry terakhir cuti2 di Melaka...singgah jalan2 cari makan tengah hari dulu di Ikan Bakar Malim @ Taman Tasik Utama MITC.

Ghairah betul babe bila tengok kepala ikan siakap nih, tak tunggu lama dah terus sambar masuk pinggan...seyes memang puas. best tau kuahnya ni, aku siap beli sekali sos tu kot2lah nak buat ikan bakar sendiri nanti. pastikan jugak masa nak buat nanti aku kena sediakan daun pisang sebab dekat kedai ni ikan di bakar atas kuali leper dan di bakar bersama2 dengan daun pisang sekali.

Pinggan penuh sayur2an pilihan hati Faizal. masa kami sampai kedai ni, pelanggan memang tengah ramai...bukti memang kedai ni femes di kalangan rakyat tempatan ;)

Nasi putih untuk aku, tapi boleh caya ke aku makan nasi putih je *__* betul tau, silalah percaya...

Air tembikai dan limau, selain dari makan tengah hari, sarapan pagi dan makan malam jugak ada ye.

Okaylah, selain nasi putih tu...aku ambik sekali ulam2 ni serta cencaluk. lauknya hanya ikan bakar. dah cukup membangkitkan selera tau. banyak pelbagai pilihan lauk2 yang lain tapi knowing me yang tak berapa pandai makan bila banyak sangat lauk dalam pinggan.

campuran kuah yang memang marvelous uolsss, pasti tinggal tulang ;)
maka dengan ini berakhirlah edisi cuti2 malaysia kami di Melaka

6 comments:

Mimy Hamid said...

kalau makan mmg kedai dia lagi ebst..nyum nyum byk choice

Asyifa Mustaffa said...

ok ke harga kedai tu?
sy selalu lalu jer dpn kedai tu...x penah pun nak singgh...myb duk dekat kut...hehe...

msredcheesecake said...

dapnye kepala ikan tu... peberet tu... kalau masak kat umah buat ratah je tu...

fazitaismail said...

fuh terliurnya ikan bakar tu...
lagi2 nasi panas dgan cencaluk + ulam..waaa pg2 lg buat kiter terliur...haha

eMMe said...

alah! tinggal tulang dah.. tak tinggal tuk saya sikit pun, hihihihi...

Ann Ishak said...

ala...dah tag line 'pasti tinggal tulang' kena menepati tag line tu :)