Thursday, August 16, 2012

Terima kasih sayang...

sebagai ganjaran (^o^)

Nak tanya pendapat uolsss untuk situasi/keadaan ni;

Semalam saya berjumpalah dengan hamba Allah ni, bercerita macam biasa hal2 biasa jugak. kira di akhir2 nak berpisah tu, aku tanyalah

Aku: balik mana raya nanti?

Hamba Allah: tak balik mana2 pun...

Aku: naper tak balik pulak, keja ker?

Hamba Allah: cuti panjang tapi anak2 yang tak nak balik rumah toknek mereka. dah diorang tak nak balik kami pun tak balik samalah.

Aku: apesal anak2 tak nak balik pulak, bukan ke seronok jumpa toknek sepupu sepapat ramai2 tu.

Hamba Allah: entahlah...boring katanya.

Aku: pulak dah...

Perbualan terus tamat di sini sahaja dengan fikiran dah mula fikir yang bukan2.


12 comments:

~♥ OjaAmran ♥~ said...

anak-anak boring sebab jumpa saudara-mara, atuk nenek, pakcik makcik semua? parents ikutkan jer? pelik ye bila parents pulak ikut kata anak2 padahal nak buat benda baik je..

KhaiRin : anies said...

Jgn nnt mrk da xde br nk menangis..

Aine Ainun said...

Betapa pentingnya didikan mak bapak tu kan...

Patutnya, dia motivasi kan anak2 die...masa ni la peluang nk jumpa sedara n bermaafan,,,

takut2, anak2 die nanti xnk balik umh die bila tua nanti

MamaEma said...

ada juga ibu bapa camni...camana nak rapatkan silatruhaim..entah2 anak-anak tak kenal sedara lagi..

Selamat Hari Raya..Maaf Zahir dan Batin

azieazah said...

Begitulah.. setiap orang ada alasan dan sebab tersendiri.
Semoga suatu hari nanti terbuka hati untuk balik dan terfikir sesuatu tentang nilai kekeluargaan.

SELAMAT HARI RAYA ANN, maaf zahir batin. Semoga Syawal kali ini lebih menggembirakan.

Irfa said...

besok2 cucu dia pulak buat macam tu
entahlah..anak2 saya pula seronok sgt bila sebut nak balik kg..asik membilang hari

Ann Ishak said...

OjaAmran - saya pun setuju dengan kata2 oja tu.

Ann Ishak said...

Khairin Anies - menangis berbulan2 pun takkan mengebah keadaan kan.

Ann Ishak said...

Aine Ainum - tu yang saya berlalu cepat, susah kita nak menasihatkan keluarga orang lain.

Ann Ishak said...

MamaEma - kan, besok berlaga dengan sedara sendiri pun buat tak tau je sebab tak kenal langsung.

Ann Ishak said...

azieazah - betul kak, keluarga tu pada saya adalah hak privacy, sukar untuk orang lain masuk campur di dalamnya.

Ann Ishak said...

Irfa - mesti diorang masa ni dah sibuk bertanya setiap hari kan...