Sunday, September 23, 2012

Alaa... Kassim

Alaa... Kassim!!!

Ampunkan mak Kassim...

Ala... mak, Kassim nak pegi makan ikan bakar je mak...bukannya marah mak pun. 

Eh terlalut sudah. tapi memang unik nama kedai ikan bakar ni "Alaa... Kassim". kali pertama saya mencuba makanan dekat sini pun, tengok crowed memang hebat..penuh semua seat sampai kena menunggu untuk nak dapatkan tempat duduk. demi untuk mencuba sangguplah menunggu :)

 air tembilai dengan fresh orange

Served with specially made sauce , using onions, soy sauce, lime and etc...maksud saya untuk ikan bakar.

harga air pun murah2 je

Nasi lemak sedap tapi saya tak suka makan bersama dengan ikan bakar atau seangkatan dengannya. the priced around RM0.50-RM0.60, if not mistaken.

Kupang Bercili kot namanya, sambil makan teringat dengan anak buah (Manja)...fav dia ni

 Jenahak Tiga Rasa

 Deep Fried Squid 

Saya dengan Faizal mesti mintak nasi putih...barulah IN dengan rasa makanan2 tu semua. harga makanan adalah berpatutan (ini bagi saya). rasa makanan pun tip top sedap hingga tinggal tulang jugak ;p boleh diulang datang untuk lain waktu akan datang. mau datang, nah ambik address ni;

ALaa.....Kassim....
Gerai No 1 Ikan Bakar
Tepian Sungai Punggur
Crytal Bay Alai
75460 Melaka
012-6119161 

8 comments:

yoon da-hyun said...

whoaaaa ~
kelaparan sudah :)

emy zulaiha said...

wah nyummy nye...hari tue emy baru pegi melaka n makan kat ikan bakar alai jugak! :) mmg om nom nom nom!

Norhafizah (Lina) said...

ala ann...

Azlan Strider said...

owh..rupanya kat melaka..terkejut plak bila akak kata nasi lemak dia around 70sen camtu..normally kat KL nasi lemak camtu paling kurang RM1..hehehe

Regards,
-Strider-

Ann Ishak said...

yoon da-hyun - pegi makan :)

Ann Ishak said...

emy zulaiha - setuju sangat :)

Ann Ishak said...

Norhafizah - kenapa kak :)

Ann Ishak said...

Azlan Strider - dekat KL jangan harap dek, memang tak jumpa punya nasi lemak bawak RM1 :)