Tuesday, September 25, 2012

Hindari nafas berbau

Selepas makan mesti mulut rasa tak selesa. walaupun berkumur selepas makan tapi masih tidak mampu menghilangkan ketidakselesaan dalam mulut. saya akan rasa selesa semula selepas memberus gigi bagi membersihkan sisa makanan yang terletak di celah2 gigi.

Sekarang ni saya dan suami dah mula bertukar kepada ubat kumur. permulaannya hanya untuk trial je tapi YES, ia berjaya mengujakan kami untuk menggunakan kaedah berkumur menggunakan ubat kumur tanpa perlu memberus lagi. untuk bangun tido dan sebelum masuk tido tu kenalah berus gigi ye, jangan pulak langsung tak memberus gigi. 

Ubat kumur Colgate Plax Fresh Tea ini mengandungi ekstrak teh semulajadi, mempunyai aroma teh yang menyegarkan dan yang penting sekali, ianya tanpa rasa pedas...tak suka ubat kumur yang ada rasa pijar2 di lidah selepas menggunakannya. saya lebih suka menggunakan ubat kumur ini setiap kali selepas makan dan sebelum solat especially semasa berada di luar rumah. 
 
Jadinya sekarang ini, Colgate Plax Fresh Tea menjadi antara barang2 wajib berada dalam handbag saya menggantikan berus gigi dan ubat gigi. senang digunakan dan mudah dibawa ke mana saja. kini saya rasa bersih dan yakin tidak ada lagi nafas berbau setiap kali selepas makan.

8 comments:

Rai Ourkizuna said...

kiranya saya ni lagi pemalas la dari kak ann..hahaha..

saya sembur je mulut dengan mouth refreshener tu..tapi rasanya kesan kat celah gigi tu tak hilang la..

saya pun tak suka yg jenis pedas mcm listerine tu..menitik air mata.. T_T

~aYu~ said...

kami oakai listerine je.. mmg rasa fresh je mulut ni. hehe

Kathy Tuah said...

penah terbeli & terguna jenis yg pedas tu.. pedas dia tak yah cakaplah..akhirnya smpi sekrang x habis2..huhu..nnti try guna fresh tea ni pulak..

Mimy Hamid said...

dah beli pasal akak reiew..yer best nya..tq

Ann Ishak said...

rai - tau takpe, samalah kita rai :)

Ann Ishak said...

ayu - cubalah colgate plax fresh tea, pasti tak menghampakan jugak :)

Ann Ishak said...

kathy - cuba tau, pasti tak menghampakan :)

Ann Ishak said...

mimy hamid - i told u already :)