Monday, November 26, 2012

Fruits Muesli untuk lunch

Saya dan suami bukan pasangan yang menitik beratkan perihal breakfast ni, kami hanya breakfast sekiranya ada waktu terluang ataupun bila masa teringin untuk makan sesuatu untuk masa breakfast tu sendiri. 

Bukan saja waktu breakfast, kadang2 waktu lunch pun kita terkejar2 jugak untuk nak makan. tapi kini saya tak kisah lagi kerna saya lebih suka makan makanan yang lebih berkhasiat lagi sihat dan yang lebih penting masa penyediaan yang singkat. tak perlu beratur untuk membeli makanan, tak perlu memasak yang mengambil masa berjam2 di dapur. saya hanya perlu menyediakan hidangan yang simple tapi penuh dengan high fiber di dalamnya. so hari ni saya menikmati lunch saya dengan fruits muesli.

Masukkan oat ke dalam mangkuk or whatever bekas yang uolsss nak gunakan dan tuangkan sedikit madu. selepas itu masukkan yogurt dan kacau sehingga sebati. masukkan pula, low fat milk, lemon juice, orange juice dan epal hijau. kacau mesra semua bahan. kemudiam taburkan kismis, dried cranberry dan kekacang di atasnya. tuang ke dalam mangkuk hidangan dan taruklah buat kesukaan uolsss untuk hiasan, saya menggunakan buah laici.

 lunch yang menyihatkan untuk saya...

...dan untuk dia (Faizal) juga

6 comments:

Anonymous said...

wah, marvelos...

Mimy Hamid said...

alangkah bestnya kalau megat juga makan gini...hehehe dia kata makanan burung..benci tau cehhhhhhhh

Azlan Strider said...

alangkah bestnya kalau sy dapat breakfast macam nie tapi sayangnya saya terbiasa dengan nasi lemak sejak dari kecil..hehehe..

Regards,
-Strider-

Ann Ishak said...

Lia Ilnia - marvelos marvelos

Ann Ishak said...

Mimy Hamid - hahaha ingat lagi, dulu pun kita penah mengutuk macam tu kan dekat makcik siput bab tu

Ann Ishak said...

Azlan Strider - jangan dek, jantung nak pakai lama :)