Monday, November 19, 2012

Hidup sihat bersama Lifebuoy

Sesuatu yang mesti ada dalam rumah saya...

Balik keje selalu tangan tu dah tentulah pegang macam2 benda yang kita sendiri pun tak tau tahap kebersihannya. masuk je rumah, perkara pertama yang mesti saya buat adalah cuci tangan menggunakan handwash Lifebuoy. sama juga selepas melakukan kerja2 pembersihan sangkar kucing, dapur ataupun bersihkan sekitar rumah, mesti basuh tangan jugak selepas tu. 
 
 
 
Kalau selepas badan tu penat2 berpeluh bagai, saya lebih suka menggunakan body shower Lifebuoy dan kadang2 tu Faizal suka gunakan bar soup Lifebuoy jugak untuk mandi. wangian adalah pilihan sendiri untuk memberikan tahap kesegaran yang maximum. 
 
Barangan kebersihan dalam rumah tetap dalam rumah, tapi saya perlukan pembasmi kuman yang boleh di bawa ke mana2 jua. 
 
Okay Lifebuoy ada juga dalam bentuk hand sanitizer yang boleh di bawa ke mana saja. botol cute merah ni mesti ada dalam handbag saya malahan dalam kereta pun mesti ada jugak sebab saya pasti gunakan setiap kali selepas pump petrol...tak suka betul tangan berbau petrol.
 
Kan senang digunakan, just picit small amount and apply di seluruh tangan. botol yang practical di bawa ke mana2 saja. tak berat pun, some times sampai 3 botol saya sumbat masuk dalam handbag. sama jugak bagi Faizal, dalam handbag dia pun mesti ada sebotol dua hand sanitizer.
 
Amalkan menjaga kesihatan tangan dan badan, insyaAllah terhindar dari anasir2 tak baik masuk ke dalam badan kita. meh amalkan cara hidup sihat untuk kita dan keluarga tercinta.

4 comments:

eMMe said...

Salam Ann, oh..pengguna setia Lifebuoy erkkk.. amalkanlah gaya hidup sihat dan bersih!

pst: Ann, thx kasih nasihat/kata-kata semangat kat Me.. moga2 dipermudahkan kita bersalin nnt... InsyaAllah...

Kesuma Angsana said...

yup sentiasa kena jaga kebersihan diri specially tangan ni!

Ann Ishak said...

Emme - no problem dear

Ann Ishak said...

Kesuma Angsana - betul tu KA