Wednesday, December 5, 2012

My bestfriend wedding

Seawal 6am saya dah bangun walaupun di pagi cuti Awal Muharram. siap solat subuh, berkemas pulak barang2 yang nak di bawa nanti. sebelum keluar rumah, sediakan sarapan pagi dulu sebab Faizal tak join kali ni, dia kerja. bila semuanya selesai, dalam 645am saya dah memandu ke rumah Reen.

Sampai di rumah Reen, waktu tu dah 725am. memang cepat sampainya sebab masih pagi lagi + public holiday, jalan tak jammed langsung. Reen pun bangun seperti saya jugak seawal 6am, so masa saya sampai tu dia memang dah ready. masuk je kereta, kami pun pecut ke Bangi.

Alhamdulillah sampai Bangi around 830am, lega rasanya sebab masa tu pengantin pun tengah bersiap lagi...yes saya tak lewat. by the time pengantin bersiap tu, saya dan reen pun bersiap sama sebab dari rumah memang selebet je. selepas tu kami breakfast pagi, Fairuz dah sediakan bihun goreng...sedap babe dalam keadaan memang lapar tahap dewa waktu tu. 

Around 9am, rombongan keluarga pengantin perempuan dah bergerak dulu ke Masjid Besi Putrajaya. keluarga kena pegi dulu, tak payah nak tunggu pengantin sebab pengantin masih belum siap waktu tu. 930am tepat, tak lebih tak kurang...saya dengan membawa pengantin perempuan teruskan perjalanan ke Masjid Besi Putrajaya di temani hujan lebat mencurah2 pagi tu. dek kerana jadual pernikahan adalah 10am pagi, dalam keadaan hujan lebat dari Bangi ke Putrajaya...saya tekan jugak minyak kerana takut terlambat pulak. alhamdulillah, saya selamat membawa pengantin perempuan on time sampai di masjid.

Inilah pengantin yang saya maksudkan dari tadi, Eri Chan. masa ni tengah standby untuk berjalan masuk ke tempat pernikahan. masa pengantin perempuan masuk tu, tok kadi pun berjalan masuk sama. yes on time jugak. maka bermulalah sesi tazkirah dan sebagainya...di susuli dengan akad

 
 Alhamdulillah selamat diijab kabulkan dengan sekali lafaz sahaja

 
 penyerahan mas kawin...amount?!!...tak payah reveal lah ye, kira jelah berapa banyak kuntum dekat situ

 
 
 sementara menunggu pengantin lelaki menunaikan solat sunat, pendamping2 ni pun mulalah acara snap2

 
 
 
 acara pembatalan air sembahyang

 
 
 acara gedik santai bersama mempelai

Saya pun bergedik sama dengan mempelai sebelum tinggalkan mereka2 di tempat pernikahan dan terus ke bahagian makan pulak. ahkak ni orang dapur nyah...nak pegi uruskan hal caterer dulu.

8 comments:

anis abdullah said...

thanks Ann. you really help me a lot!

Aishah Jahirah said...

tahniah utk kawan tu..nikah kat masjid besi tu...:)

Mimy Hamid said...

dapat jugak tengok pic nikah anis...org kuat ni..hehehe..tak dpt pegi tengok kebetulan Fayel demam

azieazah said...

Dengan Ann dah pernah jumpa, tapi dengan Anis ni, belum lagi dapat jumpa, padahal bukan jauh mana pun.

Alhamdulillah, Anis dah selamat bernikah.

Ann Ishak said...

Anis Abdullah - no prob dear

Ann Ishak said...

Aishah Jahirah - terima kasih

Ann Ishak said...

Mimy Hamid - taklah kuat mana pun

Ann Ishak said...

azieazah - alhamdulillah