Friday, January 18, 2013

Salam Jumaat

Setiap malam mak kita mesti tengok 30 minit bersama Ustaz Don, topik malam tadi "Kelahiran Bermula". kisahnya pulak mengenai percubaan untuk memusnahkan Kaabah oleh Abrahah dan bala tenteranya.

Mai pulak datang burung ababil yang membawa batu dari neraka lalu merejam tentera Abrahah.

Maka di zaman ini jugalah lahirnya nabi junjungan kita Nabi Muhamad SAW. kita suka je dengar cerita2 macam ni, elok duduk diam tak buat bising main roda tu sambil teman mak kita tengok sama.

12 comments:

SYANI said...

Malam tadi tengok Semanis Kurma.

Kakzakie said...

Terus kakak terbaca suroh ababil Ann bila baca N3 ini..

azieazah said...

Kami satu famili suka ceramah Ustaz Don!

Cho Zila said...

ustaz don mmg best cara dia sampaikan sangat jelas... harap dapat ilmu bermanfaatler kita dari ceramah diakan...

Kesuma Angsana said...

masih teringat2 kisah2 nabi ini

Ratu Hatiku said...

Ya sya pun suka tgk...hari2 x pernah mis..best dgr ceramah ustaz don nie...harap2 akan dlanjutkan masa tu ke sejam baru best :D

Ann Ishak said...

Syani - saya pun suka jugak tengok semanis kurma :)

Ann Ishak said...

Kakzakie - :)

Ann Ishak said...

azieazah - samalah kita :)

Ann Ishak said...

Cho Zila - in sha allah

Ann Ishak said...

Kesuma Angsana - saya pulak rasa macam nak beli lagi buku2 kisah nabi :)

Ann Ishak said...

Ratu Hatiku - betul tu, kalau dapat dipanjangkan jadi sejam lagi bagus rasanya :)