Sunday, February 24, 2013

Hukum suami ambil duit isteri

Nikah - persoalan yang diambik bulat2 (tidak ada ubah walau sedikit faktanya) dari buku ANDA BERTANYA USTAZ AZHAR IDRUS MENJAWAB BERKENAAN PERMASALAHAN SEMASA ...soalan ini berada di muka surat 74 dengan niat ingin berkongsi ilmu sesama kita.

Soalan

Apakah hukum suami mengambil duit isteri tanpa mengetahuan isterinya?!!

Jawapan

Hukum mengambil duit isteri tanpa izinnya adalah tidak harus. Perbuatan itu dikira sebagai mencuri di sisi syarak. 

12 comments:

Miss Volvo said...

duit suami duit isteri duit isteri duit isteri je la eh? hehehe

aku HaniAsyira said...

owh macam tu ke

azieazah said...

Duit dia duit kita.
Duit kita duit kita lah.
hehehehe

Ema Blog said...

suami pun nak curi duit isteri...

Aishah Jahirah said...

mmg xptt pun...suami yg yg kena bg nafkah bkn guna duit bini.

Kesuma Angsana said...

tq share ye !

Ann Ishak said...

Miss Volvo - ye betullll :)

Ann Ishak said...

aku HaniAsyira - ye la :)

Ann Ishak said...

azieazah - tau takpe kak :)

Ann Ishak said...

Ema Blog - eh ada mama, jaman sekarang ni :)

Ann Ishak said...

Aishah Jahirah - ya betul tu AJ :)

Ann Ishak said...

Kesuma Angsana - :)