Thursday, February 7, 2013

Tak guna akal atau terlebih guna akal

Situasi ni hanya terjadi bila hari pertama persekolahan atau ada mesyuarat PIBG dekat sekolah...
 

Disebabkan kereta kancil putih nan sebijik...


kereta dari atas ke bawah dan bawah ke atas terus tak boleh lalu. terpaksalah abang2 dari kereta masing2 turun mengawal lalu lintas. tapi tetap tak berkesan jugak, malah ada yang dah mula tinggi suara, tangan tunjuk ke langit.
 
Bila tengok keadaan ni, baik duduk diam2 je dekat rumah. kalau keluar nanti, kita pun sama naik darah jugak.

8 comments:

Kakcik Nur said...

Sikap pentingkan diri hingga menyusahkan ramai orang...

zana fahmi said...

Kalau suami akak dah mula membebel, kdg2 tension juga naik kereta dgn dia bila dlm keadaan jammed atau berhadapan dgn pemandu perempuan.

Kak Mahh said...

Semua tak mahu bertolak-ansur.

azieazah said...

Rumah dekat dengan skolah eh?

Keta kancil putih tu bangang betul. Kan masih luas lagi boleh park depan lagi kat rumput tu?

Ann Ishak said...

Kakcik Nur - tau takpe :)

Ann Ishak said...

zana fahmi - sama jugaklah dengan saya kak, kekadang rasanya kita lagi banyak mengalah kot dalam hal2 pemanduan di jalan raya ni

Ann Ishak said...

Kak Mahh - :)

Ann Ishak said...

azieazah - haah, depan sekolah rendah dan menengah sebelah menyebelah