Friday, March 29, 2013

Perkara biasa tapi pelik di mata orang

Dolu2 masa kecik saya ada banyak sandal dalam erti kata lain selipar tapi bukan selipar jamban tu ye...ini selipar ada bunga2 punya. ada macam2 color my arwah ayah belikan, dah saya sorang je anak paling kecik masa tu :) sandal tu saya susun tepi dinding luar rumah ikut giliran (ikut urutan mana yang beli dulu) dan saya akan pakai setiap hari untuk pegi mengaji bertukar2 ikut urutan yang saya dah buat. Dah sandal tu pelbagai color, so saya pun akan cuba pakai baju yang sama color jugak dengan sandal tu. misalannya hari ni saya pakai sandal merah, sehabis bolehlah nak pakai tudung merah dan baju kurung merah. andai kata takdelah baju or tudung merah waktu tu, sanggup saya pakai balik baju or tudung yang saya dah pakai sebelum tu. my arwah ayah selalu bising, pakailah baju lain, kan baju tu dah pakai semalam...katanya. takkan punya, saya tetap nak pakai jugak sebab nak sama color dengan sandal. at the end arwah kata saya 'pelik'.

Perkara yang biasa saya buat masa makan nasi. saya akan makan nasi saja dulu dan akan makan lauk kemudian, siap tolak ke tepi pinggan. bila dah habis nasi barulah saya makan lauk tadi. tu pasal kalau saya makan dengan kawan2, diorang mesti 'pelik'...kenapa saya tak makan lauk walhal saya jugak yang ambik (especially bila makan nasi campur). disebabkan cara makan saya begitu, confirm saya orang paling akhir sekali habis makan. selalu je lauk saya kena curi dengan my laki bila makan bersama, alasannya nak tolong saya habiskan makanan cepat tapi geramnya dia ambik lauk saya je. my laki selalu cakap, 'pelik'lah u ni...kenapa tak makan nasi sama dengan lauk tu.

Ada lagi a few thing that biasa je dengan saya tapi pelik pada pandangan orang lain tapi cukuplah tu je yang larat pun saya nak bagi. yang lelain tu lengkali je.

lala sweet sour

Malam tadi pegi makan seafood dekat Jalan Imbi, Bukit Bintang. dah lama tak makan dekat situ, my lakilah yang beria mengajak. layan kan aja, nanti merajuk payah pulak nak pujuk...malam jumaatlah kata, ahaksss.
nasi goreng cina + kuew tiew goreng tapi tak dan nak bergambo...banyak tu kongsi makan berdua, sangat kenyang

udang garlic, udangnya gemuksss

air asam boi

11 comments:

Mimy Hamid said...

yer ar memey ar akak klu makan udang bg ketepi geram nengok nyaaaaaaaaaaaa..org dahh habis makan dia tak sudah lago

Cho Zila said...

nampak sedap makanantu semua .. apakah nama kedainyer.. teringin lak .... esp udangtuler...

Cho Zila said...

lupa nak komen pasal peliktu.. memang pelik... kalu gitu leh ler diet tak makan nasi sebab leh makan lauk begitu sahaja.....
tang selipartu dasat gak kira diva gak dari kecik...

ieja amieja said...

assalam ..singgah cni..
ank buah akk pun mcm ann jg..mkn ns dulu pas tu baru mkn lauk..selalu lauk dia siblings dia amik sbb lmbt sgt mkn..huu
thanx singgah sana ye..:))

azieazah said...

Ada sorang kawan Kak Azie, makan nasi dengan satu jenis lauk jer pada satu masa. 1 lauk dgn sesenduk nasi. Untuk lauk lain, dia akan tambah nasi lagi. Nampak pelik, tapi biasa bagi dia.

Seafood kat Jalan Imbi? Ohhh lama betul tak pegi area sana dah.

nuyui a.k.a miss YUI said...

sedapnya tgk gmbr2 ni..

Ann Ishak said...

Mimy Hamid - hihihi

Ann Ishak said...

Cho Zila - kedai seafood jalan alai kalau tak salah, dah lupa pulak namanya :)

Ann Ishak said...

ieja amieja - hihihii sama pulak peelnya ye

Ann Ishak said...

azieazah - kawan akak tu pelik bagi saya, tapi mesti dia kurus kan sebab makan sesudu nasi je

Ann Ishak said...

nuyui - :)