Tuesday, April 16, 2013

Benarkah masa tak merubah segala kejadian

Sekiranya kita bekerja di tempat yang perlukan kita berpenampilan 'menarik'. maksud 'menarik' di sini adalah from head to toe kena disarungkan yang mahal branded harga. walaupun kita dikategorikan berkemampuan tapi kita tak buat macam tu pun kerana keperluan duit itu lebih kepada yang memerlukan dan utama. tapi disebabkan tindakan kita itu, kemungkinan kita akan kekal pada takuk yang tidak selesa selama bekerja di situ. pada saya situasi itu amat membebankan dan takkanlah tak boleh di ubah langsung persepsi tu. 

Bersama kekasih, mengharapkan hubungan tu kekal sehingga ke jannah tapi terputus dek kerana keadaan yang menekan. sedangkan kita masih terlalu sayang dengan pasangan kita dan mengharapkan dia sentiasa ada di saat suka duga dugaan dan segala tekanan di hadapi bersama. macam manalah seorang perempuan mampu menghadapi keadaan tu, kecualilah kalau dia memang tak berapa nak cinta sangat dengan kekasihnya tu kan. 

Keadaan ni memang payah untuk dilalui tapi sedikit demi sedikit akan luput jugak dari ingatan. walaupun luput selama mana pun, kata orang tu parutnya tetap ada kan. masa tak mampu mengembalikan kepada keadaan asal atau tak jugak mampu untuk ulang semula kejadian. tapi benarkan masa tak merubah segala kejadian... 
 
Nak makan ikan, singgah pasar ikan...tak perlu susah2 memasak, dah ada yang tolong masakkan. pilih je nak makan apa.
 
Abang ni tengah binggung tak tau nak makan apa, tunjuk ni tak mau tunjuk tu geleng. nak je ditunjal kepala tu.
 
Potato Salad RM7.90
 
ini yang paling saya tunggu, mushroom tah apa namanya RM9.90
 
ambik Iced Latte RM7.90 dengan mineral water RM2.90
 
sesungguhnya ambik yang kecik ni je, Small Grill RM29.90. hari tu ada nampak dalam Groupon, makan murah dekat pasar ikan ni tapi ahkak terlepas pulak...geram je, murah tu. kalaulah boleh diubah waktu, nak je ahkak pusing pegi masa coupon ni ada lagi :)
 
kerana after that nak disumbatkan dengan yang ini, Madpie Madness RM9.90. sungguh sedap, tak nyesal punya.

9 comments:

Mohd Selim Zainal said...

Sedap nyer makanan nie... kalau dapat makan semua , yumm..yum...hehehhe

mselim3

Mohd Selim Zainal said...

Sedap nyer makanan nie... kalau dapat makan semua , yumm..yum...hehehhe

mselim3

Cik Yatt said...

sdapnyeee...... singgah sini

Myra Jay said...

Sedapnya... terliur especially mushroom tu..

wantie said...

Bagi saya le, memang masa tak merubah segala ketentuan. kalau dah itu dah tertulis yang kita perlu lalui untuk meneruskan kelangsungan hidup ini. Ya.. redha aje.

tak pernah menyesal dengan apa yang terjadi. pertemuan dan perpisahan, adalah sekelumit kejadian yang mematangkan.

dan lagi satu makanan makanan sedap yang ko tayang tu pun tak mampu ubah kejadian jugak. ngeeee
cuma mampu ubah lapar kepada kenyang je.

kalau la boleh makan sekali. alangkah bahagianya.

Ann Ishak said...

mohd selim zainal - in sha Allah

Ann Ishak said...

cik yatt - terima kasih

Ann Ishak said...

myra jay - memang sedap tu

Ann Ishak said...

wantie - sangat bahagia kan