Monday, May 27, 2013

Menu iftar tadi

Hari ni sekolah dah mula cuti selama 2 minggu, memang aman damai pegi balik keja.petang tadi pun hujan turun lebat membasahi bumi, alhamdulillah sejuk tido malam ni. dah bermalam2 tido berpeluh sampai ke pagi.

Hari ni alhamdulillah my laki berpuasa. balik kerja tadi terus je pegi temankan mamat ni berbuka puasa di luar je. saya ni bukan senang nak dapat peluang balik awal, lebih baiklah makan di luar je terus...makan di William Corner. portion makanan yang banyak, memang senak perut nak bagi perabih. rebina longan dengan limau suam, minum sama2 sampai kembung perut.
 
Kami berdua makan nasi dengan seafood tomyam, seyes tomyamnya boleh buat air mata gugur masuk dalam kuah tu...pedasssssssnya. saya hanya ambik isinya saja, kuah tu memang tak berani nak hirup lagi. 
 
Demi untuk menghilangkan rasa pedas melekat di lidah, my laki order ini menu pulak. suka betul saya makan mantao bun tu, manis2 lembut je rasanya sesuai untuk hilangkan rasa pedas.

4 comments:

mama_saly said...

Bestny..tliur tgk pic tomyam n gulai udang tu..mm.. Tp betul tu kalo pedas2 alamak tinggal kuahny sj la.tk ttahan nk sok sek2 hidung...:-)

Kathy Tuah said...

kuah tom yam tu memang nampak pekat & sedap je! tapi kalau dah pedas sgt sy pun x berani nak makan.. sbb x tahan pedas.. hehe~

Mimie Najib said...

saya tgk pun saya mcm x mampu nk hbiskan..

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Bestnya... mesti dah byk hari berpuasa sunat rejab kan?. Org laki seronok la.. xde byk halangan mcm kita.