Wednesday, July 10, 2013

Bila diri ALPA

Seperti ada yang kurang rasanya semalam. puas fikir, 'apa yang saya tak lakukan lagi ek? rasanya semuanya berjalan macam biasa je'. pagi 615am dah keluar pegi keja, sampai office 645am dah start buat keja macam biasa sampailah waktu rehat. 

Oh baru teringat, rupanya waktu rehat semalam saya tak ke surau seperti biasa. entah kenapa tak pegi...kalau hari2 lain sungguh pun banyak keja tapi still waktu rehat saya akan ke surau jugak untuk dengar ceramah. ah mula la penyakit lupa2 ingat saya tu sampai.

Rugi rasanya semalam tak pergi ke 'taman2 syurga' + solat jemaah beramai2. tak boleh nak salahkan hasutan syaitan, tapi ini adalah kelalaian diri sendiri, mengaku tu hiksss. ketuk kepala sendiri, agar sentiasa ingat Allah SWT. bila dah ke surau untuk zohor, rupanya dapat cuti bulanan da...patut pun hilang ingatan seketika.

Bila dah petang, terus kemas2 meja, shut down laptop masuk beg dan balik. boss memang bagi kebenaran balik 3pm sepanjang bulan Ramadhan ni tapi saya rasa awal bebenor pulak, since dia pun ada di office semalam saya balik je 4pm. kalau dia ada meeting dekat KLCC barulah saya balik 3pm++.

Late dinner malam tadi, saya teringin pulak nak makan ayam Nando's. okay saya pegi jugak, order siap2 dan tunggu sampai my laki sampai. malam tadi dia pegi masjid sorang je. 
 
Sambil makan sambil mulutnya bercerita tazkirah dekat masjid, boleh jugaklah saya share mendengar sama sambil tanya makan apa dekat masjid tadi. macam biasa, makanan dekat masjid di bulan Ramadhan ni memang best2 sungguh. 
 
1/4 Chick + Fries + Sweet Potato RM17.90 untuk saya
 
1/4 Chick + Sweet Potato + Coleslow RM17.90 untuk my laki
 
air haruslah bottomless, boleh share dan refill banyak kali

Sahur pagi tadi, kami bersahur makan pisang + kek je. 

11 comments:

Umi Nazrah said...

sebut psl alpa, teringat kes yg anak 3tahun meninggal akibat ibu nya terkunci dlm kereta tu. Ya Allah sedih sangat :(

tenku butang said...

Follower ke : 626
Hai.. Salam Kenal..
done follow.. jom follow blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

aizamia3 said...

setakat ni masih setia berbuka di rumah bersama anak2.. ;)
mungkin dekat2 nak raya kut berbuka kat luar..

Kakzakie said...

Kalau dah lupa nak kata apa kan Ann.
Tapi bila ingat rasa ruginya tak terkata.

Mimy Hamid said...

kak nandos tu sos apa..nmpk ebst pulak

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

hehe..kalo penyakit lupa dah mai...saya pon camtu gak kak.... huhuhu

Tihara said...

bestnye makanan.ngeh2 :)

Kancil 8349 said...

apapun dah benda terjadi...

p/s : ada juga kapal terbang ke tawau...

Kesuma Angsana said...

sedap nyer...

Waqheh said...

sahur makan pisang jer kira hebat laa...gua nak try nanti..

Che Rosliza Che Mat said...

singgah dan follow sini...