Friday, September 6, 2013

Roti jala tak menjadi

Macam mana nak kurus macam CikTa ni...
 
Terjumpa keledek punyalah cantik je kaler rupa parasnya. dah geram tu apa lagi, ambik plastik bungkus kasi angkat masuk bakul. maka jadilah keledek goreng.

Tapi bukan pasal kisah keledek, ini kisah lain. kekdahnya dekat rumah sekarang ni ada durian. tingin pulak nak buat kuah durian, makanya buat jugak.
 
Tingin jugak nak cuba buat roti jala, saya tak pernah buat roti jala lagi. haah ko dek kerana main buat ikut resepi, menjadi tu memanglah menjadi tapi tercair la...roti jala dah jadi roti kirai. dah lah tercair, saya tak pandai jugak nak buat jala tu + tak jugak berjaya nak mengulungnya. terus malu nak share resepi tapi gambo buh jugak la, kot2 yang pakar boleh komen ahkak yang tak berseni tangan ni supaya buat lebih baik lagi lepas ni.
 
Mujur kuah durian ku superb hiksss...boleh la melindungi kekurangan yang ketara dekat roti kirai tu...;)

4 comments:

Aine Ainun said...

lama sangatdah x buat roti jala
sedapnya mkn dgn kuah durian..=)

Rai Ourkizuna said...

yang penting rasa dia.... hihi

Mrs. Ady Firdaus said...

kak ann comel je janji boleh pelahap uhuhuh

Fizalinolie said...

Fiza tak pernah lagi buat roti jala. Tapi takpe Ann. Yang ptg mencuba. Nanti2 dah berkali2 mencuba confirm! Expert punya. Hikhik...