Thursday, October 24, 2013

Miaw aka si bulat

Sangat2 rindu dengan moment ni...

Setiap hari mesti ada yang menunggu kepulangan kita. walaupun tak mampu memahami, cukup lah sekadar ada yang berkejar2 bila nampak kita balik dari kerja kan. penat lelah seharian pekerja boleh hilang bila si bulat ni setia menunggu saya balik dari kerja. ada masa dia akan berkejar2 dari entah mane celah pokok2 bunga keluar terus menuju ke arah saya, macam dah terhidu bau mak angkatnya ni dan ikut naik sampai dekat rumah. bila moodnya ke laut dalam, dia duduk je dekat tangga sambil buat muka monyok mintak kena kendong bawak naik atas jugak. mengah weh nak dukung si bulat ni, dengan nak mengandar bag laptop lagi.

Tapi sekarang si bulan ni dah tak tau di mana. hilang tanpa jejak. pernah jugak terfikir di hati ni, adakah tuannya dah buang dia jauh2...oh sedihnya kalau betul2 kan.

Kalau saya tau si bulat ni akan hilang, dah lama saya bawak masuk dalam rumah kasi kunci jangan keluar dah. tapi memandangkan dia masih bertuan coz ada kalung locengnya, saya tak berani nak buat macam tu. selalu datang rumah hanya untuk makan dan minum je...sometime datang tido jugak dekat depan pintu. saja letak alas kaki kain depan rumah untuk si bulan ni tido. sekarang semua tu jadi kenangan je...manalah si bulat ni sekarang :(

8 comments:

Gieyana said...

Comeynyer bulat..syg dh hilang erk..tuannya pindah kot..

Kakzakie said...

Ikut tuan dia pindah tak Ann.. Binatang pun tahu siapa yg sayangkan dia kan..

Fizalinolie said...

Siannya... Mungkin ikut tuannya pindah tu...

Kesuma Angsana said...

Comel kucing ni,,, but serius KA takut sikit kat kucing2 ni hehehe

Mimy Hamid said...

faham ur feeling kak...gitu la mimie hilang senyap tanpa brita...rinduuuuuuuu

azieazah said...

Budi baik dikenang jua. Mana tahu suatu hari nanti dia datang kembali?

Mizz ErMa said...

untung si bulat nie ada jgk yg sayang dia..=)

O'gosh Iskandar said...

sama la..dulu pun ada jumpa kucing macam ni..dok ulang alik makan minum tido semua sampai beranak...pastu tetiba hilang...anyway, tq singgah blog...