Thursday, October 3, 2013

Last one untuk pagi raya

Oh yeyyyy....ini entry terakhir untuk gambo2 di pagi hari raya 1 Syawal yang lepas.


purposely nak ambik gambo dengan pakcik, ada motif terselindung di situ hiksss
Selesai je sesi ambik gambo, semua serbu masuk dapur...lapo rupanya. ini adalah sesi sarapan pagi yang ke dua kali untuk pagi tu. kali pertama masa sebelum pegi solat sunat hari raya. sesi ke dua ni beserta dengan anak2 kecik. dah budak2 tu takdenya nak bangun makan pepagi kan.

Apa menu di pagi raya, jab nak ingat semula since gambo hidangan takdenya ambik pun.

1. Ketupat kuah kacang
2. Lemang bakar sendiri untuk pertama kalinya bagi keluarga kami
3. Rendang ayam, daging + limpa dengan rendang daging mak mertua kita kirim
4. Ayam masak lemak cili padi pun ada
5. Nasi putih, ada yang mencari nasi jugak pepagi tu
6. Kuih raya dengan kek raya
Masa nilah yang paling best, bab2 makan ramai2 dengan keluarga tak boleh dilepaskan. memang riuh sekampung gamaknya dengan ragam2 anak2 dengan makbapak ye jugak. uolsss pun sama kan,  makan dengan keluarga adalah moment yang paling membahagiakan.
Mamat ni jangan di kira, dia bab2 dapat makan sedap2 gini memang dah tak pandang kiri kanan pun.

10 comments:

Yumida Huda said...

kat poket mamat tu ade angpau la..nak sikit..hihi
sedapnye dia mkn..jelasnye
hanya dpt tengok je ni
cantik2 la baju raya korang

nuyui a.k.a miss YUI said...

hihi.

comel2 je di hari raya.

Nizam Ijam said...

awal raya haji? huhu

Siti Asiah said...

panjang cerite raye yea...;)

mrs adam said...

terliur baca menu2 di pagi raya.terus lapar.hihih

Kesuma Angsana said...

tgk pic x sabar nak raya haji pulak KA Ni hehehe

Mummydearie said...

Makan pagi raya memang sentiasa aje nikmat rasanya. Memang tak toleh kiri kanan. Anak dan suamipun kadang2 boleh dilupakan :D

Qhaifa Nur said...

hari ini dengar kat radio lagu raya..
tup, tup, dah nak raya haji pulak..

nuyui a.k.a miss YUI said...

yui sggh petang selasa ya..

wantie said...

terserlah la mamat tu menjamu selera. org yang tak lapar bila tengok gambo tu terus berkeriut perut. hahahaha