Friday, October 18, 2013

Stok makanan seminggu

Panaskan makanan yang sedia ada dalam ice gobok, semua makanan yang dah dimasak memang saya akan bekukan supaya makanan tu tak rosak. saya ni berdua saja, setiap kali balik rumah my sis or my bro or makpakcik ke hapa...pasti sekali ada bekalan lauk mereka bekalkan. saya memang menadah je, senang ko tak payah masak setiap hari. bila time nak makan nanti, just heat kan semula.

Malam tadi dinner kami makan nasi dagang hari raya. steam nasi tu semula dengan panaskan kuih ikan tongkol. cuma acar tu saya buat sikit coz timun akan rosak bila simpan lama.

Lepas makan tu hidang pulak mangga pelam masak peram, ada yang manis ada yang masam + cecah pulak dengan kicap cili sambil mengadap tv. tak sedar habis 10 biji sekali hadap ko, pelik sejak bila pulak saya suka makan masam2 ni...

6 comments:

inazamri said...

semuanya jd mudahkan...cepat n jimat masa kalau leh stok smggu camtu

mama tisya said...

mangga cicah kicap tu sedapnya..

kalo nk p butik tu mention blog mamatisya bole dpt diskaun

Muhammad Zul Fahmi said...

nyummy

Masya said...

Sedapppnya nasi dagang...

Khai♥Rin : anies said...

Sedap nyerrrr


P/s sy join run 4 gaza tu

Mimy Hamid said...

tipps bagus kak ann frozen kan..nak buat la..